۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
نظرات بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه جدی گرفته شود
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

نظرات بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه جدی گرفته شود

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه نظرات بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه جدی گرفته شود، گفت: بخش خصوصی آفریننده اشتغال و ثروت و تولید در استان محسوب می شود لذا دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر چهارشنبه در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان با حضور معاون استاندار و به میزبانی اتاق سمنان، با بیان اینکه مرکز پژوهش و مطالعات اقتصادی اتاق سمنان ضرورت حضور و مشارکت بخش خصوصی در فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه را مورد واکاوی و مطالعه قرار داده است، ابراز داشت: بخش خصوصی عامل اصلی سازندگی است.

وی افزود: تجربه بیش از شش دهه تلاش موفقیت‌آمیز کشورهای نوخاسته صنعتی نمایانگر این واقعیت مهم و غیرقابل‌انکار است که بدون وجود یک بخش خصوصی بالنده و توانمند در اقتصاد ملی هرگز نمی‌توان به توسعه اقتصادی و توسعه صنعتی- صادراتی به‌منزله پایگاه مادی جریان پیشرفت دست‌یافت.

مشکلات بخش خصوصی مد نظر باشد
رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه نظرات بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه جدی گرفته شود، تاکید کرد: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بارها از متولیان سازمان‌ها و نهادها خواسته‌ایم مشکلات و موانع که در حوزه‌ای سازمانی آن‌ها وجود دارد اعلام کنند.

جمعه ای گفت: سازمان‌ها بسیار به بخشنامه‌ها و قوانین داخلی خود واقف هستند اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم هیچ پیشنهادی برای رفع قوانین مخل کسب دریافت کنیم.

حذف قوانین مخل
علی رضا شریفی نژاد معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه بسیار از قوانین موجود در بخش صنعت و تولید مانع رونق اقتصادی است که باید برای حذف این قوانین مُخل اقدام کرد،گقت: رفع مشکلات صنعت و معدن استان با جدیت در دستور کار استانداری است و تلاش می‌شود مشکلات بنگاه اقتصادی به‌صورت موردی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برطرف شود.

وی افزود: استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان و فعالان اقتصادی استان برای تصمیم‌گیری‌ها در بخش تولید و صنعت به‌طور ویژه در دستور کار است.

کد خبر: ۴۴٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha