۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
 قیمت مرغ و تخم مرغ در گیلان اعلام شد
سرپرست معاونت نظارت صمت گیلان:

قیمت مرغ و تخم مرغ در گیلان اعلام شد

رشت- سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان قیمت هر کیلوگرم مرغ را طبق نظر ستاد تنظیم بازار ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت تخم مرغ به شکل کیلویی در بخش عمده فروشی و خرده‌فروشی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، مهدی نقدی با اشاره به اعلام نرخ مرغ وتخم مرغ گفت: بازرسان سازمان صمت در راستای انجام بازرسی از سطح بازار و نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار اعزام می‌شوند.

وی از جریمه شدن واحدهای متخلف به علت تخطی از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان گیلان و معرفی آنان به تعزیرات حکومتی خبر داد و تصریح کرد: واحدهایی که به شکل سهمیه‌ای اقدام به توزیع مرغ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومانی می‌کردند طبق مصوبات عمل کردند ولی با برخی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده بودند هم برخورد شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان رصد هر چه بیشتر فرآیند توزیع مرغ سهمیه‌ای و همچنین نهاده‌های طیور را در استان مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: هر چه قدر بتوانیم شفاف‌سازی بیشتری انجام دهیم به همان نسبت می‌توانیم توزیع مرغ سهمیه‌ای در سطح واحدهای صنفی و در نهایت مردم را رصد کنیم.

نقدی با بیان اینکه به علت حضور مستمر بازرسان سازمان صمت در ساعات کاری صبح تا ظهر میزان تخلفات بازار کاهش داشته و در نوبت عصر تخلفات زیادتر می‌شد ابراز داشت: برای رفع این مشکل هم تمهیدات خوبی اندیشیدیم و هماهنگی‌ کردیم تا در شیفت عصرها هم بازرسان سازمان برای پایش و کنترل در سطح بازار حضور داشته باشند تا بازار برای متخلفان ناامن شود.

وی واحدهای توزیع و فروش مرغ و تخم مرغ را از جمله واحدهای صنفی که بازرسی و پایش آن‌ها در اولویت کار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان قرار گرفته است اعلام کرد و بیان داشت: سازمان صمت در راستای عمل به رسالت خود گشت‌های بازرسی مشترکی را هم با اتاق اصناف مرکز گیلان و تعزیرات حکومتی استان برگزار می‌کند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان از تشدید فرآیند نظارت و بازرسی در سطح بازار خبر داد و با بیان اینکه این مجموعه در راستای اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار جدی است عنوان کرد: بازرسان سازمان صمت در قدم نخست به شکل ارشادی در سطح بازار حضور پیدا کرده و از ایجاد نابسامانی جلوگیری می‌کنند.

نقدی با تأکید بر اینکه در راستای کسب نتایج بهتر و رفاه حال مردم بازرسان سازمان صمت از ظرفیت‌هایی که قانونگذار در قانون برای متخلفان در نظر گرفته است هم استفاده به عمل می‌آورند ابراز داشت: بدون شک اقدامات افراد و واحدهایی که در سطح بازار از قیمت‌های اعلام شده تخطی کنند از چشم بازرسان سازمان صمت پنهان نمی‌ماند.

کد خبر: ۴۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha