۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
تأمین کالاهای اساسی مردم اولویت برنامه های وزارت صنعت خواهد بود
وزیر پیشنهادی صمت:

تأمین کالاهای اساسی مردم اولویت برنامه های وزارت صنعت خواهد بود

رزم حسینی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به معیشت مردم، تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار با همکاری اصناف و بازاریان از برنامه های مهم وزارت صنعت معدن و تجارت است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم‌ حسینی روز سه شنبه که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد صحبت می کرد، افزود: نظارت بر بازار و ساماندهی نظام تولید و توزیع، رفع مشکلات مردم و توجه بیشتر به معیشت و سفره مردم برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه ای که برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان محترم ارائه شده امیدوارم با رای اعتماد نمایندگان مجلس بتوانم در این بخش به مردم خدمت کنم.

رزم حسینی تاکید کرد: استفاده از بخش خصوصی کارآمد و نظام توزیع کالا و پرهیز از ورود التهابات بیشتر به بازار از مهم‌ترین برنامه‌های ما در وزارت صنعت معدن و تجارت است تا بتوانیم مشکلات مردم را در این بخش ها به حداقل برسانیم.

وی گفت: احیای واحدهای صنعتی تعطیلی و استفاده از ظرفیت‌های خالی فازهای صنعتی و تامین به موقع مواد اولیه این واحدها و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان به عنوان مجاهدان اقتصادی و کارآفرینان بزرگ باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه های اقتصاد مقاومتی باید همچنان سرلوحه امور ما باشد، گفت: فعال کردن معادن راکد و جلوگیری از وارادت غیر ضروری و مبارزه با رانت خواری از مهمترین برنامه های ما در وزارت صمت خواهد بود.

رزم حسینی اظهارداشت: توسعه اکتشافات معدنی و خدمت به مردم و برقراری نظام توزیع عادلانه فولاد و مبازه با گرانی آن و رفع مشکلات صنعت خودروسازی کشور به علت هزینه بالای سری زیاد در این بخش از دیگر برنامه های ما در این زمینه است.

علیرضا رزم ‌حسینی استاندار خراسان رضوی اول مهر ۹۹ به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
وی  متولد ۱۳۴۰ کرمان و تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

پیشتر رزم حسینی در دی ماه ۹۷ با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم از سوابق اجرایی وی در دولت دکتر حسن روحانی است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۵۹ در جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌ است.

وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌ است.

وزیر پیشنهادی صمت قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به وی اعطا شد.

کد خبر: ۴۴٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha