۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
تردد بیش از ۷۳ هزار دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

تردد بیش از ۷۳ هزار دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، اروجعلی علیزاده افزود: در این مدت بیش از ۴۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه از مرز جلفا تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال  تردد کامیون های ایرانی ۲۴ درصد در مرز نوردوز و ۸۸ درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۴۸۵ هزار و ۳۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی وخروجی از این مرز ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۱۷۴ هزار و ۴۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

علیزاده، با اشاره به اینکه میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز نوردوز ۱۶ درصد و میزان صادرات از مرز جلفا ۱۹۸ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها میزان تردد مسافر ۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۴۴٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha