۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
دارندگان سهام بنیادی نگران نباشند
کارشناس بازار سرمایه:

دارندگان سهام بنیادی نگران نباشند

سوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران اگر برمبنای سوددهی و دارایی شرکت‌ها اقدام به خرید سهام کردند نگران هیجان فروش نباشند، چون سهام به قیمت خود باز می‌گردد.

به گزارش بازار، مهدی سوری گفت: سرمایه گذاران باید دید بلند مدت در بازار بورس داشته باشند و افرادی که به دید معاملات وارد بازار سهام می‌شوند در این بازار متضرر می‌شوند، زیرا بورس بازاری پر ریسک است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه گذاران با آگاهی وارد این بازار نشدند ادامه داد: سرمایه گذاران باید به سودهای خود اجازه پیشرفت دهند و برای زیان خود حد ضرر در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: در گذشته توصیه‌های خود را به سهامداران کردیم الان زمانی نیست که به سرمایه گذاران توصیه کنیم چگونه وارد بازار سرمایه شوند به مسئولین توصیه می‌کنم افرادی که وارد بازار سرمایه شدند مهمان شما هستند و با دعوت شما امدند و رسم مهمان نوازی این است که پذیرایی بهتری از سهامداران داشته باشند.

وی ازدلایل افت سهام دربازار سرمایه گفت: سهام بر سه پایه استوار سوددهی، دارایی و حمایتی از شرکت، ارزش گذاری و قیمت آن تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرسهامداران سهام را بر مبنای سود دهی انتخاب کرده باشند هر چقدر هم هیجان فروش بیشتر باشد سهم بر می‌گردد و اگر بر مبنای دارایی شرکت باشد به محض اینکه دارایی مولد باشد می‌تواند تاثیر خود را در قیمت سهام بگذارد دلیلی برای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام فاکتورهای اقتصادی کشور به نفع بازار سرمایه است و سودآوری شرکت‌ها است گفت: زمانی که سرمایه گذاران براساس حمایت‌ها اقدام به خرید سهم می‌کنند در صورتی که از سهام حمایت نشود و پشتوانه بنیادی نداشته باشد ریزش می‌تواند ادامه دار باشد

کد خبر: ۴۴٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha