۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
رزم حسینی، گزینه مناسب سکانداری وزارت صمت
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار مطرح کرد

رزم حسینی، گزینه مناسب سکانداری وزارت صمت

جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر و با توجه به اینکه وزارت صمت با مشکلات عدیده ای روبرو است و دولت، انگیزه ای برای حل مشکلات این وزارتخانه ندارد می توان گفت که رزم حسینی گزینه مناسبی برای سکانداری این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار بازار، هفته گذشته رئیس جمهوری «علیرضا رزم حسینی» را بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند و ایشان یکشنبه ۶ مهرماه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور یافتند تا هم برنامه های خود را برای تصدی وزارت صمت به این کمیسیون ارائه دهند و هم پاسخگوی سوالات اعضای این کمیسیون باشند. در این خصوص با «علی جدی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

علی جدی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت روز گذشته (یکشنبه ۶ مهرماه) با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه داشتند؛ شما طرح و برنامه های ایشان را برای تصدی وزارت صمت، چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: رزم حسینی روز گذشته (یکشنبه ۶ مهرماه) در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طرح ها و برنامه های خود را بصورت مکتوب تقدیم این کمیسیون کردند و همچنین بصورت شفاهی پاسخگوی سوالات اعضای این کمیسیون بودند.

وی اظهار داشت: می توان گفت که طرح ها و برنامه های رزم حسینی برای تصدی وزارت صمت قابل قبول بود ولی اعضای این کمیسیون جمع بندی جلسه با وزیر پیشنهادی دولت را امروز (دوشنبه ۷ مهرماه) به مجلس شورای اسلامی ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: رزم حسینی بایستی در روز اخذ رای اعتماد نمایندگان ملت در مجلس، حضور یابد و پاسخگوی سوالات دیگر نمایندگان نیز باشند ولی در جلسه ای که اعضای کمیسیون صنایع و معادن با وی داشتند یک سری شبهات برای اعضای این کمیسیون پیش آمده بود که رزم حسینی به سوالات آن ها پاسخ داد.

دولت انگیزه ای برای حل مشکلات وزارت صمت ندارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که رزم حسینی می تواند گزینه مناسبی برای تصدی وزارت صمت باشد؟ به خبرنگار بازار، گفت: در حال حاضر و با توجه به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط مناسبی ندارد و مدتی است که این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود؛ می توان گفت که رزم حسینی اگر سکاندار وزارت صمت شود تا حدودی بتواند مشکلات موجود در این وزارتخانه را تعدیل ببخشد.

وی اظهار داشت: هر چند که دولت، انگیزه لازم برای حل مشکلات موجود در وزارت صمت را ندارد ولی به نظر می رسد با انتخاب رزم حسینی بعنوان وزیر وزارت صنعت، معدن و تجارت تا حدودی مشکلات این وزارتخانه مرتفع شود.

جدی در ادامه، تصریح کرد: رزم حسینی برنامه های قابل قبولی در حوزه صنعت، خودرو، قیمت کالا، واردات و صادرات دارد و این برنامه ها و طرح ها می تواند امتیاز مناسبی برای تصدی وی در وزارت صمت باشد.

شناخت نسبی رزم حسینی در حوزه معادن
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که رزم حسینی برای بخش معادن کشور چه طرح و برنامه های دارد به خبرنگار بازار، گفت: با توجه به اینکه رزم حسینی مدتی در بخش خصوصی و در استان کرمان فعالیت داشته است و این استان از معادن بسیاری برخوردار است؛ همین باعث شده است که وی شناخت نسبی از معادن داشته باشد.

جدی اظهار داشت: رزم حسینی مدتی در استان کرمان و مدتی هم بعنوان استاندار خراسان رضوی فعالیت داشته است و کارنامه مدیریتی وی در این استان ها قابل قبول است و سابقه مدیریتی و اجرایی ایشان در این استان ها دلیل مناسبی برای شناخت وی از حوزه صنعت و معدن است.

کد خبر: ۴۴٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha