۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
نظر کمیسیون صنایع و معادن برای رای اعتماد وزیر صمت در صحن مجلس قرائت شد

نظر کمیسیون صنایع و معادن برای رای اعتماد وزیر صمت در صحن مجلس قرائت شد

فیروزی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت با فراهم آوردن شرایط لازم برای کاهش وابستگی ها و توسعه تجارت به خصوص توسعه تجارت الکترونیک و اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های جدید و اصلاح نظام تجاری و استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید اقدامات لازم را به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار بازار، دبیر کمیسیون صنایع و معادن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نظر این کمیسیون برای رای اعتماد به علیرضا رزم ‌حسینی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

«حجت الله فیروزی» افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با فراهم آوردن شرایط لازم برای کاهش وابستگی ها و توسعه تجارت به خصوص توسعه تجارت الکترونیک و اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های جدید و اصلاح نظام تجاری و استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی بیان کرد: رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم، رسیدگی به مسائل مختلف صنایع معدنی و افزایش ظرفیت تولید، ارزیابی مستمر تولید، توسعه تجارت با کشورهای همسایه، همکاری با قوه مقننه و اجرای مناسب قوانین و مقررات باید توسط وزیر صنعت معدن و تجارت مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزیر پیشنهادی باید در واگذاری مسئولیت ها و حاکمیت قانون توجه کند و از ظرفیت‌های نخبگان جامعه حداکثر استفاده را ببرد و اولویت وی باید بکارگیری مدیران جوان و توانمند کشور باشد.

شایان ذکر است، علیرضا رزم ‌حسینی استاندار خراسان رضوی اول مهر ۹۹ به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی  متولد ۱۳۴۰ کرمان و تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

پیشتر رزم حسینی در دی ماه ۹۷ با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم از سوابق اجرایی وی در دولت دکتر حسن روحانی است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۵۹ در جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌ است.

وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌ است.

وزیر پیشنهادی صمت قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به وی اعطا شد.

کد خبر: ۴۴٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha