۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود
عضو شورای عالی بورس:

رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود

اسلامی، عضو شورای عالی بورس گفت: با اصلاح برخی از ناکارآمدی های اقتصادی، به جای تزریق پول به بازار سرمایه یا دستور به نهادهای حقوقی می توانیم برخی از ناکارآمدی های اقتصاد را در نظام قیمت گذاری ها حل کنیم.

به گزارش بازار، سعید اسلامی بیگدلی عضو شورای عالی بورس گفت: رشد بازار سرمایه در چند ماه اخیر بسیار سریع بود و همه ارکان بازار نتوانستند با آن سرعت، رشد کنند بنابراین نظام سیاست گذاری، قانون گذاری و تغییر دستورالعمل ها در سازمان بورس و اندازه این سازمان نتوانست با آن سرعت رشد کند و همه ارکانی که به بازار سرمایه مربوط بودند با آن سرعت رشد نکردند.

وی با اشاره به نوسانات اقتصادی بسیار زیاد کشورمان ادامه داد: طبیعتاً بخشی از این نوسانات به بازارهای مالی هم منتقل می شود و ریسک های اقتصادی ایران بسیار زیاد است و هر گونه خبر بین المللی، تاثیر می گذارد و همه این ها موجب افزایش ریسک ها در بازار سرمایه و افزایش معاملات هیجانی در بازار می شود.

اسلامی افزود: ورود نهادهای غیر تخصصی به ماجرای بازار سرمایه بر روی قانون گذار و نهاد ناظر برای تصمیم گیری، بسیار فشار وارد می کند.

عضو شورای عالی بورس اضافه کرد: برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار نظرهای غیر تخصصی می کنند و همه این مسائل بر روی قانون گذار و سیاست گذار تاثیر می گذارد و تصمیم گیری ها را مشکل می کند.

وی با بیان اینکه در برخی پیشنهادات اصلاحی نیز همچنان نگاه دستوری وجود دارد، ادامه داد: تناقض در نگاه آزادسازی ها و نظارت ها، چالش های جدی را ایجاد می کند.

اسلامی گفت: به نظر می رسد مجموعه نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و وزارت امور اقتصادی هم به یک نگاه واحد سیاست گذار نرسیده اند و این مسائل، کار قانون گذاری را دشوار می کند.

عضو شورای عالی بورس افزود: با اصلاح برخی از ناکارآمدی های اقتصادی، به جای تزریق پول به بازار سرمایه یا دستور به نهادهای حقوقی می توانیم برخی از ناکارآمدی های اقتصاد را در نظام قیمت گذاری ها حل کنیم.

وی، اصلاح ریزساختارهای بازار را از دیگر راهکار ها دانست و اضافه کرد: اگر مصوبه بازارگردان ها اجرایی شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

اسلامی ادامه داد: نظارت را باید به سمت نظارت های معاملاتی از سوی نهادهای ناظر پیش ببریم و نهادهای غیر تخصصی به بازار ورود نکنند زیرا ورود آن ها، بیشتر به زیان بازار سرمایه است.

عضو شورای عالی بورس افزود: کاهش ریسک هایی که از خارج بازار سرمایه به بازار تحمیل می شود و اجرای برنامه های میان مدت و بلند مدت و افزایش سواد مالی و توسعه فرهنگ سازی، می تواند از دیگر راهکارها باشد.

کد خبر: ۴۴٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha