۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
۷۰ درصد یزدی‌ها الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند
طبق اظهارات شرکت برق استان یزد:

۷۰ درصد یزدی‌ها الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند

یزد- میرشمس، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد با تأیید این موضوع که مصرف برق استان یزد دو برابر متوسط کشوری است، گفت: ۷۰ درصد یزدی‌ها مدیریت مصرف برق را رعایت می‌کنند.

محمد میرشمس در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت مصرف برق توسط یزدی‌ها مطلوب است، گفت: مردم یزد علاقه‌مند به مدیریت مصرف هستند و در صورتی‌که راهکارهای مدیریت مصرف با روش‌های اطلاع‌رسانی به اطلاع مردم رسانده شود، قطعأ آنها آگاه‌تر خواهند شد و در مصرف برق مدیریت بهتری خواهند داشت.

محمد میرشمس اظهار کرد: در مجموع با توجه به بررسی‌های انجام شده، حدود ۷۰ درصد مشترکان بخش خانگی یزد، الگوی مصرف برق تعریف شده از سوی شرکت توانیر را رعایت می‌کنند.

وی در این باره که چه عواملی بر بهینه‌سازی پیک مصرف برق در استان فراخشک یزد مؤثر است اطلاع‌رسانی طرح‌های تشویقی وزارت نیرو، جلب مشارکت مشترکان جهت کاهش مصرف غیرضروری در ساعات پیک مصرف و همکاری خاص مشترکین خانگی را نام برد.

 میرشمس بیان کرد: اطلاع‌رسانی طرح‌های تشویقی وزارت نیرو جهت همکاری بخش‌های مختلف مصرف به خصوص بخش صنعت، کشاورزی، تجاری، اداری، مولدهای خودتأمین و جایگاه‌های سی‌ان‌جی(گاز طبیعی) یک ضرورت است.

به گفته وی، جلب مشارکت مشترکان جهت کاهش مصرف غیرضروری در ساعات پیک به نحوی که بر روند تولید تأثیر چندانی نداشته باشد و مصرف مشترک در این ساعات را به حداقل ممکن برساند، از دیگر عواملی است که به کاهش مصرف برق کمک می‌کند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد یادآور شد: همکاری خاص مشترکان خانگی جهت کاهش مصرف برق در ساعات پیک و نیز عدم استفاده از وسایل پرمصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف را می‌توان از دیگر عواملی دانست که انتظار است مردم یزد و بخش‌های خصوصی و دولتی در استان رعایت کنند.

وی گفت: ندانستن ارزش واقعی برق توسط مصرف‌کنندگان، واقعی نبودن قیمت برق، نبود تکنولوژی مدرن و جدید برای ساخت تجهیزات با راندمان برقی بالا، ورود تجهیزات برقی راندمان پایین و نبود حساسیت مردم نسبت به مصرف انرژی از مواردی است که باعث شده استان یزد آمار بالایی در مصرف برق داشته باشد.

به گفته وی، الگوی درست مصرف برق که از سوی شرکت توانیر اعلام شده است معادل ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های عادی است و در ماه‌هایی چون تیر و مرداد نیز میزان مصرف برق در مناطق گرم ۴۰۰ کیلو وات ساعت تخمین زده شده است.

گفتنی است، متوسط برق مصرفی هر مشترک در دنیا حدود ۹۰۰ کیلو وات ساعت است. در ایران این شاخص حدود دو هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت یعنی بیش از سه برابر میانگین دنیا است و این، در حالی است که مشترکان خانگی در استان یزد به طور متوسط حدود دو هزار کیلووات ساعت مصرف سالیانه دارند.

 پس، استان یزد نسبت به دنیا بیش از دو برابر مصرف برق دارد و نسبت به متوسط مصرف کشوری نیز حدود ۳.۲ مصرف دارد که البته با توجه به قرارگیری استان در منطقه گرم و خشک، آماری نسبتأ طبیعی است.

کد خبر: ۴۴٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha