۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
عدم ثبات نرخ ارز معضل جدی تولیدکنندگان قطعات خودرو
رئیس کمیته ارز و گمرک انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور مطرح کرد:

عدم ثبات نرخ ارز معضل جدی تولیدکنندگان قطعات خودرو

قریب، رئیس کمیته ارز و گمرک انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان کشور گفت: تحریم ها و ویروس کرونا به کمبود مسائل ارزی انجامیده، اما عدم هماهنگی های لازم بین سازمان های دولتی مشکلاتی را ایجاد کرده که مهم ترین آن عدم ثبات نرخ ارز است.

بازار؛ گروه خودرو: نوید قریب، رئیس کمیته ارز و گمرک انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور اظهار داشت:  در حال حاضر تحریم ها و ویروس کرونا به کمبود مسائل ارزی انجامیده، اما عدم هماهنگی های لازم بین سازمان های دولتی مشکلاتی را ایجاد کرده که مهم ترین عدم ثبات نرخ ارز است.

وی با اشاره به معضل عدم ثبات نرخ ارز که شرکت های تولیدی را دچار مشکل کرده است، اضافه کرد: عدم سیاست های یکپارچه در خصوص انتقال ارزی در جهت واردات کالا، به عنوان مثال سیاست واردات از محل صادرات، از طرف بانک مرکزی به سایر تولید کنندگان پیشنهاد شد که بتوانند شرکت های صادراتی خود تامین ارز انجام دهند.

رئیس کمیته ارز و گمرک انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه بانک مرکزی به دلایلی که ممکن هست ناشی از یک سری سو استفاده باشد، تصمیم گرفت روند صادرات را تغییر دهند، افزود: این درحالی است که یک چرخش از سازمان های دولتی سبب چرخش ۳۶۰ درجه ای تامین کنندگان خواهد شد.

این عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه تغییرات ایجاد شده از سوی بانک مرکزی منجر به این می شود که قطعه‌ساز نیز ناچار به تغییر ثبت سفارش خود شود، ادامه داد: بنا به اصلاحیه از سوی بانک مرکزی، زنجیر ترخیص از گمرک نیز از مسیر خود خارج می شود.

قریب با اشاره به اینکه عدم ثبات سیاست واردات چالش تولیدکنندگان است، بیان کرد: تولید کنندگان از کمبود ارز آگاه هستند، اما در صورت اعلام برنامه مشخص از سوی بانک مرکزی می‌توانیم برنامه ریزی کنیم. همچنین برای ثبت سفارش و پرداخت نیز می‌توانیم برنامه ریزی کنیم. مشکل تولید کننده گاهی ارز نیست ریال است، اگر به صورت غیر منتظره به تولید کننده ثبت سفارش یا تخصیص بیش تر دهند، با چالش کمبود ریال مواجه می شود.

کد خبر: ۴۴٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha