۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
۲۳ معدن پشتیبان در استان سمنان وجود دارد
رئیس صمت سمنان:

۲۳ معدن پشتیبان در استان سمنان وجود دارد

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه ۲۳ معدن پشتیبان در استان وجود دارد، گفت: این معادن وظیفه تأمین مواد اولیه کارخانه‌های بزرگ تولیدی در استان و کشور هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مولدسازی معادن استان به میزبانی استانداری سمنان اظهار داشت: ۲۳ معدن پشتیبان در استان وجود دارد که می‌توانند تأمین‌کننده نیاز کارخانه‌های بزرگ تولیدی باشند.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت معدن با صنعت تفاوت بسیار زیادی دارد، افزود: معادن کوچک امروز با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که آسیب‌شناسی شده و نیاز به توجه دارند.

رکود بازار عامل تعطیلی ۵۲ درصد معادن استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه معادن بزرگ با فرسودگی ماشین‌آلات مواجه هستند که نیاز به نوسازی دارند، اظهار کرد: ۱۶ مورد معدن غیرفعال در استان با مشکل مخالفین دستگاه‌های اجرایی و معارضین محلی مواجه هستند.

تشنه دل با بیان اینکه ۹ مورد از معادن غیرفعال به دلیل مشکل ایمنی در حال حاضر فعالیت ندارند، بیان کرد: این معادن عمدتاً در حوزه زغال‌سنگ و نمک هستند و ۱۵ مورد معادن تعطیل نیز با مشکل عدم توجیه اقتصادی به‌واسطه نبود زیرساخت مناسب برای برداشت مواجه هستند.

وی بابیان اینکه فعال‌سازی، مولدسازی و احیاء معادن، ایجاد فرصت شغلی، رشد اقتصادی و حیات، تمدن و پویایی جامعه را به دنبال خواهد داشت، گفت: بالغ‌بر ۵۲ درصد تعطیلی معادن در استان به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی و عدم بازدهی مناسب است.

شناسایی عوامل تعطیلی معادن
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: باوجود معادن فعال و غنی در استان، باید تأثیر این‌ معادن در اقتصاد استان و توانمندی‌های موجود در این بخش، احصاء و مطالعه و شناسایی شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای بابیان اینکه موارد و مسائلی که منجر به غیرفعال شدن ‌معادن‌ شده‌اند، باید شناسایی و پیشگیری شود، تصریح کرد: امروز بسیاری از کارخانه‌های بزرگ ‌ما نیاز به مواد اولیه دارند که برخی از این‌ مواد اولیه در معادن استان وجود دارد.

کد خبر: ۴۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha