۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
تفحص از تامین اجتماعی در مجلس/ بررسی وضعیت هلدینگ‌های کم سودده و حضور شستا در بورس
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس به بازار خبر داد:

تفحص از تامین اجتماعی در مجلس/ بررسی وضعیت هلدینگ‌های کم سودده و حضور شستا در بورس

نظری دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس از تحقیق و تفحص مجلس از «سازمان تامین اجتماعی با محوریت وضعیت شستا» خبر داد.

غنی نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، از تحقیق و تفحص از «سازمان تامین اجتماعی با محوریت سرمایه گذاری شستا» در مجلس خبر داد.

وی تاکید کرد: تقاضای این تحقیق و تفحص مورد قبول اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته و حتی این کمیسیون خواستار حضور شریعتمداری در جلسات این کمیسیون و پاسخ به سوالات مطرح شده، بوده است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این کمیسیون پیرو محورهای این تحقیق و تفحص به شریعتمداری به مدت دو هفته جهت پاسخگویی مهلت داده است.

نظری با اشاره به محورهای اصلی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: عدم رعایت عدالت اجتماعی مبنی بر سرمایه گذاری شستا در استان هایی نظیر اردبیل و ایلام، عدم رعایت عدالت اجتماعی در مباحث درمانی، انتصابات سیاسی از جمله محورهای اصلی این تحقیق و تفحص محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: همچنین سازمان تامین اجتماعی متعلق به ۳۰ میلیون بیمه گذار است لذا نگرش این سازمان باید یک نگرش کمک رسانی به ویژه به کارگران باشد این در حالی است که ما با فقدان نماینده این سازمان در برخی استان‌ها و شهرها مواجه هستیم.

دبیر عضو کمیسیون اقتصادی اظهارداشت: همچنین نکته حائز اهمیت در راستای عملکرد سازمان تامین اجتماعی به عقب ماندگی این سازمان از خدمات دولت الکترونیک باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی با قشر میلیونی بیمه شده خود باید از سیستم‌های الکترونیکی استفاده کرده و باید دفترچه‌های کاغذی  را به کل حذف کند چرا که استفاده از دفترچه‌های کاغذی هزینه هنگفتی برای دولت ایجاد می‌کند.این سازمان هر گونه خدمات دهی به بیمه شدگان را باید از طریق یک کارت هوشمند،مدنظر قرار دهد.

نظری گفت: همچنین شرکت شستا سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد تومان سود دهی داشته است لذا با وجود این مسئله شرکت شستا باید بیاید و به اشتغال زایی در کشور کمک کند.

وی با اشاره به ضعف مدیریت شستا بیان داشت: این دوستان ۱۶ کارخانه سیمان با نام هلدینگ سیمان تامین دارند و اما به اندازه ۵ کارخانه سیمان بانک ملی سود دهی ندارند، یعنی سود بسیار پایین کسب می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان در این تحقیق و تفحص به دنبال حفظ حقوق عمومی هستند، گفت: همچنین ورود شستا به بورس هم حائز مشکلاتی است و این مسئله به خودی خود حکایاتی دارد. چراکه پس از پنج الی شش روز از ورود شستا به بورس، مجوز لازمه از هیئت مدیره گرفته شد. همچنین تنها ده درصد از سهام شستا به بورس منتقل شده که این مسئله هم جای سوال دارد لذا ما معتقدیم که باید ۳۰درصد از سهام شستا وارد بورس شود.

کد خبر: ۴۴٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha