۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
 افتتاح ۱۹ طرح و واحد صنعتی بزرگ در زنجان/ افتتاح ۳ طرح  با حضور رئیس جمهور
در گفتگو با بازار مطرح شد:

افتتاح ۱۹ طرح و واحد صنعتی بزرگ در زنجان/ افتتاح ۳ طرح با حضور رئیس جمهور

زنجان - طی سال های اخیر راه اندازی و توسعه واحدهای صنعتی در استان زنجان روند روبه رشد داشته است به گونه ای که برخی از واحدهای تولیدی راکد نیز توانسته اند با بهره گیری از تسهیلات مصوب در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید برگردند.

خبرگزاری بازار؛ تاکنون یک هزار و ۲۰۸ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری‌ صنعتی ۷۷ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال در زنجان راه اندازی شده است و سهم آن از سرمایه‌گذاری صنعتی در سطح کشور ۲.۴ درصد است که میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان برابر با میانگین کشوری است.

در حال حاضر بنا به اعلام سازمان صمت استان زنجان، بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰  نفر در واحدهای صنعتی زنجان مشغول به کار هستند که بخش عمده محصولات تولیدی در استان شامل ترانسفورماتور، انواع سیم و کابل، فولاد، شمش سرب و روی، چدن، مس، فرآورده‌های لبنی و انواع سنگ‌های ساختمانی و تزئینی، دستمال کاغذی است.

افتتاح ۳ واحد بزرگ صنعتی زنجان توسط رئیس جمهور

در این راستا رئیس سازمان صمت زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار از افتتاح ۱۹ طرح و واحد صنعتی بزرگ در استان تا پایان سال خبر داد و گفت: سه واحد بزرگ و عمده شامل «نورد فولادکاران افق» «مجتمع فولاد البرز ناب آرش» و «اطلس جین» توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شوند.

ناصر فغفوری از افتتاح ۱۹ طرح و واحد صنعتی بزرگ در زنجان تا پایان سال خبر داد و گفت: سه واحد بزرگ و عمده نیز شامل «نورد فولادکاران افق» «مجتمع فولاد البرز ناب آرش» و «اطلس جین» توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه مدیریتی استان تا پایان سال جاری ۱۹ پروژه مهم در حوزه صنعت و تولید افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین پروژه مربوط به «کاسپین اسید شمالغرب» است، گفت: این طرح با محصول اسید سولفوریک در شهرستان زنجان و با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن افتتاح خواهد شد که میزان سرمایه‌گذاری آن ۳۱۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن ۶۵ نفر است.

کارخانه ای که دوباره احیا می شود

فغفوری دومین پروژه را احیای مجدد واحد «چینی هیس» توسط سرمایه‌گذار جدید در شهرستان ابهر با تولید چینی اعلام کرد و گفت: ظرفیت این واحد برای افتتاح ۶ هزار تن چینی با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال بوده و اشتغال کارشناسی شده آن نیز ۷۰ نفر است.

وی سومین پروژه افتتاحی استان را طرح «پریاریس» در شهرستان ابهر با تولید پارچه عنوان کرد و افزود: ظرفیت این واحد برای افتتاح ۹۱ هزار و ۲۵۰ تن با سرمایه‌گذاری ۷۷۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۵ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه چهارمین طرح افتتاحی استان نیز «فال سولفوناسیون پاک حیات» در شهرستان ابهر با تولید سدیم لوریل اتر سولفات و اسید سولفونیک است، گفت: ظرفیت این واحد ۳۵ هزار تن با ۲۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۵۰ نفر اشتغالزایی است.

وی پنجمین طرح افتتاحی استان را «مجتمع فولاد البرز ناب آرش» در شهرستان ابهر با تولید شمش فولاد اعلام کرد و گفت: ظرفیت این واحد یک میلیون تن با ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۹۰۰ نفر اشتغالزایی است.

فغفوری با اشاره به اینکه ششمین طرح بزرگ قابل افتتاح استان «نور فولادکاران افق» ابهر است، اضافه کرد: این واحد صنعتی با تولیدات مفتول فولادی دارای ۳۰۰ هزار تن ظرفیت قابل افتتاح بوده و میزان سرمایه‌گذاری آن نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر است.

افتتاح واحد «کنسانتره آهن ققنوس آسیا»

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه «کنسانتره آهن ققنوس آسیا» در شهرستان زنجان با تولید کنسانتره آهن هفتمین طرح افتتاحی استان تا پایان امسال است، تصریح کرد: ظرفیت قابل افتتاح این واحد ۳۰ هزار تن با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال و ۱۵ نفر اشتغالزایی است.

فغفوری هشتمین طرح افتتاحی استان را «سخت کوشان فهیم» ابهر با تولید شن و ماسه اعلام کرد و گفت: ظرفیت قابل افتتاح این واحد ۶۰ هزار تن با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ۱۱ نفر اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه نهمین طرح افتتاحی نیز واحد «سید احمد حسینی» با تولید شن و ماسه در روستای سارمساقلو است، تصریح کرد: ظرفیت قابل افتتاح این واحد ۳۰ هزار تن با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هفت نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان واحد «نیک ریس» شهرستان زنجان مربوط به بافندگی با ظرفیت ۲ هزار تن برای افتتاح را دهمین طرح افتتاحی استان اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری این واحد ۱۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر است.

طرحی که برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند

وی در ادامه یازدهمین طرح افتتاحی استان را «اطلس جین» در صائین‌قلعه با تولید تکمیل کالای جین با ۳۶ میلیون متر مربع و رنگرزی پارچه با ۸۱ میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری این واحد ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر است.

فغفوری «سپهر پلاستیک پدیده» زنجان با تولید انواع بطری پلاستیکی و قطعات پلاستیکی با ۱۶ هزار تن ظرفیت عنوان کرد و اظهار داشت: این واحد دارای ظرفیت ۷۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه «کیمیا نوآوران زنجان» با تولید اسید سولفوریک را سیزدهمین طرح افتتاحی استان است، تصریح کرد: این طرح دارای ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی بوده و با اشتغالزایی برای ۳۰ نفر ۴۷۰ میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

تولید داروی گوارشی و موثر بر چربی خون

فغفوری با بیان اینکه چهاردهمین طرح افتتاحی استان نیز «تدبیر فرآیند زنگان» با تولید اسید سولفوریک با ظرفیت ۵۵ هزار تن است، اضافه کرد: این طرح با اشتغالزایی برای ۳۰ نفر، ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دارد.

وی در ادامه «کیمیا زیست پارسیان» زنجان با تولید انواع داروی گوارشی و موثر بر چربی خون را پانزدهمین طرح افتتاحی استان اعلام کرد و گفت: این طرح با ظرفیت ۶۱۶ میلیون عدد و سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد ریال دارای اشتغالزایی ۳۸ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه «البرز پاک ایرانیان» در شهرستان زنجان با تولید شمش فولاد از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است، تصریح کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار تن  به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۴٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha