۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
خارج از پروتکل‌ها واکسن آنفولانزا نمی‌دهیم
رئیس سازمان غذا و دارو:

خارج از پروتکل‌ها واکسن آنفولانزا نمی‌دهیم

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به جنجال تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفولانزا به مجلس، گفت: چرا باید با وجود ۲۹۰ نماینده ما ۱۵۰۰ عدد واکسن به مجلس بدهیم؟ مجلس ۸ هزار پرسنل دارد که هزار تن بازنشسته و ۳۰۰ بیمار صعب العلاج و سرطانی بین آن‌ها وجود دارد که طبق پروتکل‌ها باید واکسن رایگان بگیرند.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز در حاشیه نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت و در جمع خبرنگاران در خصوص تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفولانزا به مجلس تصریح کرد: من واقعاً از نوع برخورد با این خبر بسیار متعجب شدم و نمی‌دانم چرا این موضوع تا این حد بزرگ شد، سال قبل که این بحث‌ها و شایعات هم نبود سازمان غذا و دارو ۲۵۰۰ دوز به داروخانه درمانگاه مجلس واکسن آنفولانزا تحویل داد.

وی افزود: درمانگاه مجلس متعلق به ۸ هزار پرسنل و خانواده آن‌ها در مجلس است که شامل هزار بازنشسته می‌شود که با احتساب همسرانشان، دو هزار نفر جمعیت بالای ۶۵ سال کشور هستند که باید طبق پروتکل‌ها واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

شانه ساز ادامه داد: حدود ۳۰۰ بیمار صعب العلاج و سرطانی نیز در بین پرسنل مجلس وجود دارد که این بیماران نیز باید طبق پروتکل‌های بهداشتی واکسن بگیرند؛ ما خارج از پروتکل‌ها به کسی واکسن نمی‌دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به طرح موضوع رانت در اختصاص واکسن به مجلس، گفت: اگر خبرهای منتشر شده در فضای مجازی صحت داشت چرا با وجود ۲۹۰ نماینده ما ۱۵۰۰ عدد واکسن به مجلس دادیم؟

وی تصریح کرد: از مسئولان، اصحاب خبر و شنونده‌ها خواهش می‌کنم نسبت به انتشار اخبار احساسی و بی‌واسطه برخورد نکنند بلکه تحقیق کنند.

شانه ساز درباره انتشار سند فاکتور ۶۰ میلیون تومانی این واکسن‌ها نیز گفت: این جمعیت می‌توانستند به سایر مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و واکسن رایگان تحویل بگیرند، اما بهداری مجلس می‌خواست پولش را پرداخت کند به همین دلیل فاکتور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: تا همین الان یک عدد از این واکسن‌ها مصرف نشده است علیرغم اینکه خیلی از مراکز جامع سلامت ما از امروز واکسیناسیون را شروع کرده‌اند، کاش قبل از اینکه برخی نسبت به این موضوع موضع‌گیری جدی کنند از منبع توزیع واکسن یعنی سازمان غذا و دارو سوال می‌شد و بعد تصمیم گیری و قضاوت می‌کردند.

شانه ساز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مجلس واکسن‌ها باز می‌گرداند گفت: واکسن‌ها در قالب زنجیره سرد توزیع می‌شود، ما توصیه نمی‌کنیم که مجلس این واکسن‌ها را بازگرداند، ولی اگر مجلس اصرار به این کار داشته باشد، بررسی جداگانه‌ای را طلب می‌کند.

کد خبر: ۴۴٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha