۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
ارتقاء پوشش بیمه‌ای روستاییان
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد

ارتقاء پوشش بیمه‌ای روستاییان

ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت و معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بنا شد پوشش بیمه‌ای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ارتقاء یابد.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای افزایش خدمات سلامت روستاییان و لزوم ارائه خدمات بیمه پایه سلامت به تمامی جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کشور مقرر شد تا با تداوم استقرار تیم سلامت با محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به منظور پذیرش بیماران در سطوح ۲ و ۳، دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت ارتقا یابد.

وی افزود: اداره‌های کل بیمه سلامت استان‌ها به عنوان خریدار خدمت و معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان تأمین کننده خدمت، مسؤولیت اجرای مفاد این تفاهم نامه را بر عهده خواهند داشت. طرفین توافق کردند که در قالب سقف بودجه ابلاغی مصوب عمل کرده و مبلغ سرانه سالانه خدمات سطح اول به این شرح تأمین شود که مبلغ ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سهم سازمان و مبلغ ۱۹ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات یک درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأمین شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار تأمین شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف هستند این بودجه را تنها برای خدمات سطح یک سلامت روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر منظور کنند و این منابع در مسیرهای دیگر مصرف نشود.

وی افزود: بخشی از این تفاهم نامه مربوط به حقوق پزشکان، ماماها و دندان پزشکان طرف قرارداد است که این بخش حقوق از سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود؛ به عبارتی حقوق سال ۹۹ این افراد ماهانه از محل سهم صندوق بیمه سلامت پرداخت می‌شود، اما برای خرید دارو و مکمل‌های دارویی و تأمین و تجهیز ساخت مراکز روستایی از محل اعتبارات سهم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرداخت‌ها انجام می‌شود.

کد خبر: ۴۴٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha