۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
بخش اندکی از یک میلیارد دلار را دیروز دادند، گفتم پس بدهند
وزیر بهداشت:

بخش اندکی از یک میلیارد دلار را دیروز دادند، گفتم پس بدهند

نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به همکاری بانک مرکزی با وزارت بهداشت گفت: قسمتی از اعتباری که قرار بود از صندوق به ما بدهند دیروز داده شد اما چون اندک بود، دستور دادم بازگردانده شود.

به گزارش بازار، سعید نمکی در آیین تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت با گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت، گفت: به دکتر تقوی نژاد (معاون منابع انسانی وزارت بهداشت) ‌گفتم این مبلغ را هم برگردانید. اگر من بدنبال این اعتبار بودم بخاطر دلواپس بودن روزهای سخت پاییز و مبارزه با کرونا بوده است.

نمکی افزود: از این پس لب فرو می بندیم، همکاران من حقوق هم نگیرند کار می کنند. ما نمی گذاریم در عرصه مبارزه با کرونا از هیچ کشوری عقب بمانیم، ما مقاومت می کنیم تا کرونا را شکست دهیم. این وعده الهی است همانطور که در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم.

ناگفته های زیادی دارم
وزیر بهداشت در ادامه به روزهای کرونایی و پیشینه ورود این ویروس منحوس به کشور اشاره کرد و گفت: من حرفهای زیادی دارم که تاکنون در هیچ تریبونی نگفته ام.

وی افزود: در روزهای ابتدایی اعلام این ویروس سعی کردیم از پروازها جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت گفت : جبهه آرایی و سنگر ساختن را از روزهای آغازین شروع کردیم. باید آوینی دیگری می آمد تا این تصاویر را روایت می کرد.

نمکی افزود: با تجربه دفاع مقدس سعی کردیم اگر نسیمی وزید این ویروس را طوفان در نظر گرفتیم. ما با تمام کمبود در اردیبهشت مرگ ها را به روزی ۳۰ نفر رساندیم و صادر کننده برخی تجهیزات بودیم.

وزیر سیاسی نیستم
وی با اشاره به دلنوشته اش برای شهید سلیمانی گفت: من وزیری هستم که سیاسی نیستم. من اشتباه این راه را آمدم، داشته های دیگری این کسوت میخواست که من نیستم.

وزیر بهداشت افزود: من اهل این نیستم که در اوج نداشته ها تضرع کنم که پول ندارم. من در این مدت معاونی عوض نکردم. من رسانه ندارم، من تیم ندارم. اگر به قاسم سلیمانی چیزی نوشتم، همدلی بهتر از ایشان ندیدم که او دردلهایم را به خدا برساند. سلیمانی زنده است در جواب آنانی که می گویند چرا به زنده ها چیزی ننوشتی.

هر جا ایستادگی کردیم، پیروز شدیم
وزیر بهداشت با بیان اینکه دفاع مقدس به ما درس های مهمی آموخت، جبهه ها مدرسه عاشقی بود و اولین درس، درس عشق بود، افزود: این عشق بود که تصویرهای خونین جبهه ها را در لبخند مجروحان جلوه می کرد، همچون حضرت زینب(س)   که در کربلا فرمودند فقط زیبایی دیدم.

نمکی خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس آموختیم نباید مرعوب هیمنه پوشالی دشمن شد، آموختیم با ایمان می توان آن هیمنه را شکست داد.

وی افزود: اینکه بعد از هشت سال، یک کشور تنها یک میلیمتر خاکش را  سر میز مذاکره پس نگرفت، ایمان و رشادت بود.

وزیر بهداشت با تاکید بر درس های دفاع مقدس، ‌خاطرنشان کرد: هرجا ایستادیم، بر اصولمان تکیه کردیم، متحد و متفق بودیم برنده میدان مبارزه ایم.

در این مراسم که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور وزیر بهداشت و مسئولان و معاونان این وزارتخانه در مرکز همایش‌های بین المللی برگزار شده است، از ایثارگران نظام سلامت در دوران دفاع مقدس تقدیر  شد.

کد خبر: ۴۳٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha