۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
واکسن آنفلوانزا؛ وعده ای که هنوز محقق نشده است

واکسن آنفلوانزا؛ وعده ای که هنوز محقق نشده است

از اواسط تابستان سازمان غذا و دارو اعلام کرد که نیمه دوم شهریور واکسن آنفلوانزا توزیع خواهد شد، فصل خزان از راه رسید و رخسار درختان هم زرد شد اما کسی روی واکسن را ندید.

به گزارش بازار، از آنجاکه پس از تزریق واکسن حدود ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا ایمنی ایجاد شود، لذا از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا است.

 تابستان به روزهای پایانی نزدیک می شد که نهایتا در بیست و سوم شهریور ماه، سید حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد واکسن آنفولانزا از ابتدای مهرماه برای گروه های پرخطر از جمله کودکان و سالمندان بصورت رایگان در مراکز بهداشت توزیع خواهد شد.

تابستان تمام شد
در سی و یکم شهریور دکتر شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو مقابل دوربین ها حاضر شد و گفت از همین امروز یا فردا واکسن را توزیع خواهیم کرد.

پاییز رسید اما واکسن نرسید
در دومین روز از مهرماه مجددا دکتر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با خبری متفاوت از قبل اعلام کرد که افراد بالای ۶۵ سال و کودکان از فهرست گروه های پُرخطر خارج شده اند و بنا نیست این افراد از مراکز بهداشت واکسن رایگان دریافت کنند.

فردا واکسن می آید
شب گذشته رییس سازمان غذا و دارو اینبار اعلام کرد که کار بطور جدی دنبال خواهد شد و توزیع کامل شده بطوری که از فردا تزریق می شود.

هنوز فردا نشده
حالا یک هفته از پاییز گذشته، مردمی که جزو گروه های پر خطر هستند که فقط شامل مادران باردار و بیماران پرونده دار می شوند با مراجعه به مراکز بهداشت دست خالی باز می گردند و مشخص نیست واکسن آنفولانزا دقیقا کجاست و کی بناست تزریق شود.

کد خبر: ۴۳٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha