۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
رونمایی از کاربست‌های G۵ با حضور وزیر ارتباطات

رونمایی از کاربست‌های G۵ با حضور وزیر ارتباطات

تعدادی از کاربست‌های G۵ در ایران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

به گزارش بازار، صبح امروز یکشنبه ششم مهر ماه، مراسم رونمایی از کاربست‌های G۵ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

G۵یا نسل پنجم تلفن همراه امکان ارائه پهنای باند بسیار بالا، کاهش تاخیر ارتباطات و دسترسی به دستیابی به سرعت بالاتر و ظرفیت بیشتر و پشتیبانی از فناوری‌های جدید را فراهم می‌کند.
نسل پنجم تلفن همراه قادر است تاخیر انتقال داده را به صفر برساند.

G۵تا ۱۰۰ برابر ترافیک بیشتری را نسبت به شبکه‌های امروزی مدیریت می‌کند و سرعت آن بیشتر از ۱۰ برابر ۴ جی است. قرار است در حاشیه این برنامه دو تفاهم نامه در حوزه خدمات پزشکی (بیمارستان هوشمند) و حمل و نقل هوشمند (خودروی خودران) امضا شود.

تفاهم نامه نخست میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، شرکت خدمات ایرانسل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و هدف از آن ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری‌های نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات خواهد بود.

تفاهم نامه دوم میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل است که هدف از امضای این تفاهم نامه عملیاتی شدن حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش است و از قابلیت اینترنت اشیاء نیز در این حوزه استفاده می‌شود.

کد خبر: ۴۳٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha