۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
توسعه فرودگاه تبریز در اولویت است/ بهبود خدمت رسانی و افزایش کارایی
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی:

توسعه فرودگاه تبریز در اولویت است/ بهبود خدمت رسانی و افزایش کارایی

تبریز- مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه فرودگاه تبریز در اولویت است، گفت: عملیات احداث ترمینال جدید این فرودگاه به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رامین آذری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد چندماهه فرودگاه پرداخت و افزود: طی ماه های مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر سال جاری در مقایسه با ماه های مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۱۰، ۲۰، ۱۴، ۱۷ و ۱۴ درصد رشد پرواز از فرودگاه داشتیم که بیش از میانگین کشوری است.

وی ابراز داشت: قبل از دوره مذکور ۱۸ ماه متناوب کاهش آمار پروازی رخ داده است؛ لذا مثبت شدن روند نشان از بهبود خدمت رسانی و افزایش کارایی دارد.

آذری از هزینه کرد بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت فونداسیون و تامین برق سیستم RVR هواشناسی فرودگاه خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه و فعال شدن ان  حدود ۲۳۰ میلیون تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

آذری سپس گفت: توسعه این فرودگاه بین المللی در شهر تبریز جزو اولویت های ما است.

گفتنی است تبریز به عنوان یک قطب اقتصادی در کشور و منطقه شمال غرب مطرح بوده و می تواند  هاب تجاری و حمل نقل اعم از بار و مسافر باشد که یکی از ارکان آن توسعه فرودگاه است که در این خصوص عملیاتی شدن گمرک تجاری فرودگاه (کارگو) ضروری است.

بدون شک توسعه فرودگاه و فرکانس های پروازی فرصتی برای افزایش نقش اقتصادی، تجاری و توسعه استان است.

کد خبر: ۴٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha