۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
استان مرکزی می‌تواند در حوزه ماشین آلات منطقه‌ای عمل کند
رییس اتاق بازرگانی اراک:

استان مرکزی می‌تواند در حوزه ماشین آلات منطقه‌ای عمل کند

اراک- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با تاکید بر اینکه صنعت نیمه جان معدن در استان قابل احیا است، گفت: استان مرکزی می‌تواند در حوزه ماشین آلات منطقه‌ای عمل کند.

ناصر بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص واردات ماشین آلات معدنی به استان مرکزی اظهار داشت: اگر مسئولان دولتی استان بهتر ما را یاری کنند، میتوانیم خدمات بهتری را به بخش معدن بدهیم.

بیکی افزود: بحث واردات یا پیشگیری از واردات ماشین آلات یک مبحث بسیار دقیق و مفصل است که نیاز به تحلیل کامل دارد چرا که در زمان گذشته، دولت در اداره ساخت تجهیزات و ماشین آلات بهتر عمل می‌کرد و هم اکنون باید بررسی شود تا بدانیم پتانسیل ساخت ماشین آلات داخلی چقدر است زیرا خیلی اوقات با تصمیمات اشتباه برای پیشگیری از واردات باعث انجام یک سری خلل و بی نظمی می شویم.

رییس اتاق بازرگانی اراک در ادامه گفت: ماشین آلاتی که می‌تواند از پرتی‌های معادن استفاده کند در کشور نداریم و ساخت آنها می تواند کمک شایانی به بخش معدن کند.

وی با بیان اینکه در حوزه ماشین آلات می توانیم در استان مرکزی منطقه ای عمل کنیم، اظهار داشت: می توانیم در مرکزی نیاز به ماشین آلات را بررسی نموده و طبق نیاز تولید کنیم تا صنعت نیمه جان معدن بیشتر صدمه نبیند و در این خصوص فراهم شدن امکانات در شرکت هپکو خبر بسیار خوبی است و امیدواریم با توجه به پتانسیل های موجود به کمک سازمان صمت استان مرکزی کار تحقیقی خوبی انجام و قطعات یا ماشین آلات مورد نیاز معادن استان تولید شود.

بیکی گفت: اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی آمادگی انجام هرگونه حمایت را از حوزه معدن دارد ولی متاسفانه بخش خصوصی در بسیاری از تصمیمات کلان کشوری دیده نمی شود، بدنه کارشناسی اتاق بازرگانی ایران بسیار قوی است ولی خیلی جاها به بازی گرفته نمی‌شوند و باید بخش خصوصی را بیشتر به بازی بگیریم تا به رشد و توسعه همه جانبه برسیم و شورای گفت‌وگو نیز با تمام توان می تواند کمک فعالان بخش خصوصی باشد.  

کد خبر: ۴۳٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha