۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس؛ ایجاد الگوی کف دوقلو/ آیا روند صعودی بازار شروع شده است؟

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس؛ ایجاد الگوی کف دوقلو/ آیا روند صعودی بازار شروع شده است؟

بازار به آرامی در حال ساخت یک الگوی کف دوقلو است که در این صورت می توان پرتقاضا شود.

وحید بلالی؛ بازار: شاخص کل بورس امروز ابتدا صعود ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرده و سپس با ریزش ۱۶ هزار واحدی به صعود ۴ هزار واحدی بسنده کرد.

در مدت زمان یک ساعته ، شاخص کل به مقاومت سخت سنکوی b برخورده کرده نتوانسته آن را بشکند، این مقاومت در محدوده یک میلیون و ششصد و ۲۸ هزار واحد رخ داده و توانسته شاخص کل را بار دیگر به عقب بزند، حجم معاملات در این مدت کاهشی بوده یعنی به این معنا که بازار دیگر تمایل چندانی برای ریزش نداشته و هیجان تا حد زیادی کاسته شده است، پول هوشمند در حال ساخت الگویی برای صعود است و شاخص این پول، ریزشی را نشان نمی دهد.

در مدت زمان یک روزه، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد کف سازی کرده و می خواهد در این منطقه یک کف دو قلو برای صعود بسازد، استوک استیک بدون این که به کف حمایتی برسد روند صعودی به خود گرفته ، macd  هم گارد صعودی به خود گرفته که می تواند بسیار مهم باشد، اما آن چیزی که برای شاخص کل حیاتی است واگرایی نمودار شاخص کل بورس با نمودار دلار است، هر چقدر این واگرایی بیشتر شود، احتمال پرقدرت شدن روند صعودی بازار سرمایه بیشتر و بهتر خواهد شد.

استوک استیک حتی در تایم فریم هفتگی نیز روند صعودی به خود گرفته و حجم معاملات در دو روز اخیر کاری شدت یافته است که نشانه خوبی است.

با وجود منفی شدن شاخص کل در یک ماه اخیر، macd  در تایم فریم ماهانه هنوز سیگنال خروج از بازار نداده و این نشان دهنده این است که می توان هنوز بر آغاز روند صعودی در بازار امیدوار بود.

با این حال هنوز نمی توان به طور قطع از بازگشت بازار به روند صعودی صحبت کرد و تا زمانی که شاخص کل زیر یک میلیون و هشتصد هزار واحد است نمی توان صحبتی از روند صعودی کرد، اما بازار طبق بررسی های زمانی 25 روزه در این هفته باید تغییری داشته باشد که شاید این تغییر نوسان و شاید صعود باشد.

کد خبر: ۴۳٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha