۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
سازمان امور مالیاتی با عملکرد مناسب مانع از سلب اعتماد اصناف گردد
عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران:

سازمان امور مالیاتی با عملکرد مناسب مانع از سلب اعتماد اصناف گردد

درستی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی با عملکرد مناسب مانع از سلب اعتماد اصناف گردد. ما جلسات متعددی با رئیس و معاونین سازمان داشته ایم و نهایت همکاری را طبق قانون با این سازمان داریم. از سازمان درخواست داریم دلایل مشخص و قانونی خود را در خصوص عدم همکاری اتاق اصناف بیان نماید، آیا همکاری مدنظر سازمان امور مالیاتی در راستای قانون است؟

به گزارش بازار ه نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی افزود: ما سه میلیون واحد صنفی داریم که اسم و شغل آنها مشخص است و مالیات هم می دهند، بر این اساس بارها اعلام کرده ایم کسانی فرار مالیاتی دارند که فاقد پرونده ی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی هستند. تمامی مودیان صنفی در سازمان امور مالیاتی دارای شناسنامه می باشند و سازمان بهتر است به دنبال فرارهای مالیاتی باشد، چراکه فعالیت مالیاتی اصناف شفاف است و هر ساله مالیات خود را پرداخت می نمایند.

درستی در ادامه با اشاره به مکاتبه دادستان کل کشور با وزیر اقتصاد و دارایی و انتقاد از عملکرد ممیزان و عدم شفافیت هیئت های حل اختلاف، تاکید کرد: ما سالهاست که میگوئیم که برخورد ممیزان مالیاتی با مودیان صنفی تحکمی و آمرانه است و در هیئت های حل اختلاف مالیاتی اظهارات مودی صنفی لحاظ نمیگردد و یک طرفه برخورد می نمایند. حال مکاتبه حجت الاسلام منتظری دادستان محترم کل کشور مهر تائیدی بر این امر میباشد و امیدواریم سازمان امور مالیاتی طبق قانون در بررسی عملکرد مالیاتی سال ۹۸ مودیان، نسبت به حذف تشخیص مالیات به صورت علی الراس اقدام و جایگزینی شیوه رسیدگی مبتنی بر دلایل و شواهد را اجرایی و در راستای شفافیت گام بردارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران بیان داشت: اگر بنا بر عدم همکاری و شفافیت باشد این سازمان امور مالیاتی است که که هیچگونه مستند دقیقی به اتاق اصناف در خصوص میزان درآمد مشمول مالیات قطعی شده مودیان صنفی را ارائه نمیکند و برای اتاق اصناف مشخص نیست که سهم اتاق اصناف موضوع تبصره ۲ ماده ۱۸۶ ق. م. م چه میزان است و کجا میرود؟

وی افزود: همچنین مبنای قانونی بررسی تراکنش های بانکی مودیان صنفی قبل از اصلاحیه ۹۴/۰۴/۳۱ توسط سازمان امور مالیاتی چیست؟ چراکه مستند به ماده ۱۵۲ ق. م. م قبل از اصلاحیه ۹۴/۰۴/۳۱ تراکنش بانکی جزو هیچ یک از موارد هفت گانه موثر در تعیین درآمد مشمول مالیات مرقوم در ماده مذکور نیست.

درستی در پایان با اشاره به تعطیلی و رکود ناشی از کرونا در اصناف بیان داشت: متاسفانه در شرایط رکود اقتصادی شاهد دریافت مالیات همراه با افزایش توسط سازمان امور مالیاتی بودیم. از مسئولان سازمان امور مالیاتی درخواست می نمایم تا از اصناف استفاده ابزاری ننمایند و با قبول ایرادات، در راستای تحقق عدالت مالیاتی و ارتقای سطح رضایتمندی مودیان گام بردارند.

کد خبر: ۴۳٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha