۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
صادرات زنجان به یک میلیارد دلار می‌رسد
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

صادرات زنجان به یک میلیارد دلار می‌رسد

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: افزایش صادرات استان در دو سال آینده و رساندن آن به یک میلیارد دلار از جمله اهداف اصلی این نقشه راه است.

به گزارش خبرنگار بازار ، علی یگانه فرد ظهر شنبه در دیدار با دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللICC در محل استانداری زنجان، به سابقه و قدمت کار اتاق بازرگانی زنجان و فعالیت‌های کمیسیون ها و تشکل های آن اشاره کرد و گفت: هفت هدف اصلی طی سال جاری برای اتاق بازرگانی زنجان برنامه‌ریزی شده و اتاق بر همان اساس برنامه خود را انجام می دهد. 

وی اظهار کرد: کار ویژه و کارشناسی بر روی نقشه راه تجارت خارجی زنجان از سوی اتاق استان که در آن سرفصل ها، فرآیندها و ظرفیت ها و بازارهای جدیدی برای تجارت و صادرات زنجان پیش‌بینی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: افزایش صادرات استان در دو سال آینده و رساندن آن به یک میلیارد دلار از جمله اهداف اصلی این نقشه راه است.

یگانه فرد تاکید کرد: گسترش واحدهای صادراتی و ارتقای سطح کیفی تولیدات نیز از اهداف نقشه راه تجارت خارجی زنجان است و برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه صنعت روی ۷۰ درصد صادرات زنجان را تشکیل داده که سبد نخست صادراتی استان است، افزود: بازارهایی برای آن پیش بینی شده، همچنین در بخش کشاورزی بازارهای جدید برای استان بررسی شده که در این زمینه اتاق بازرگانی بین المللی و کمیته ایرانی آن می تواند نقش بسزایی را در ایجاد ارتباط و توسعه نقشه راه استان زنجان داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، بر لزوم افزایش تعاملات با اتاق بازرگانی بین الملل ICC برای بهره مندی تجاری فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: شرایط امروز برای اقتصاد ما بحرانی است اما این شرایط گذرا است و اتاق ها باید برنامه‌ریزی اصولی و مدون برای ارتباط با کشورهای دیگر داشته باشند.

یگانه فردبر لزوم حرکت به سمت تجارت با استانداردهای جهانی تاکید کرد و گفت: ظرفیت های ایران بسیار بالاتر از کشورهایی چون ترکیه و کشورهای همسایه ایران است که باید از آن به شکل مطلوبی استفاده شود.

کد خبر: ۴۳٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha