۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۲۹۶ میلیون دلار کالا از کرمان صادر شد/ چین و آلمان مهمترین مقصد صادراتی
مدیرکل گمرکات استان کرمان:

۲۹۶ میلیون دلار کالا از کرمان صادر شد/ چین و آلمان مهمترین مقصد صادراتی

کرمان- مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: در سال جاری انواع کالاها و محصولات استان کرمان به ارزش ۲۹۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا قادر صبح شنبه در جمع خبرنگاران در گمرک استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان کرمان هم در حوزه مصنوعات فلزی و هم در زمینه محصولات کشاورزی اظهار داشت: در این دو بخش طی سال جاری حدود ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تن کالا و محصول به خارج از کشور صادر شده که ارزش آن بالغ بر ۲۹۶ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی عنوان کرد: این کالاها شامل پسته و مغز پسته، شکر، مصنوعات مسی، خرمای خشک و تازه، کاشی و سرامیک بوده که بیشترین میزان به لحاظ ارزش ریالی مربوط به پسته و مغز پسته به ارزش ۲۶۱ میلیون و ۵۳۶ دلار بوده است.

قادر بیان کرد: شکر نیز بعد از پسته رتبه دوم را داراست به نحوی که در سال جاری میزان ۹ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار شکر به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان به لحاظ وجود معادن وسیع مس، قطب تولید مس در کشور به شمار می رود، افزود: در سال جاری مقادیر قابل توجهی مصنوعات مسی به ارزش ۴ میلیون و ۳۹۵ دلار به خارج از کشور صادر شده است.

قادر یادآور شد: صادرات استان کرمان به ۶۵ کشور جهان انجام می شود اما چین و آلمان اصلی‌ترین مقصد صادرات محصولات این استان به شمار می روند.

وی، کشورهای هند، عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان را نیز در جایگاه‌های بعدی واردکنندگان محصولات استان کرمان اعلام کرد و گفت: به جز این کشورها، محصولات استان کرمان به بیش از ۵۵ کشور دیگر جهان به ویژه کشورهای اروپایی و شرق آسیا صادر می شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمان ادامه داد: بخشی از محصولات استان کرمان نیز از گمرکات سایر نقاط کشور به خارج از کشور صادر می شود که با احتساب آنها، میزان صادرات این استان در سال جاری به لحاظ وزنی ۴۹۵ هزار و ۱۳۲ تن و به لحاظ ارزش مالی ۷۲۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۶۷۹ دلار بوده است.

وی اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۸۲ درصدی به لحاظ ارزش مالی برخوردار بوده است.

کد خبر: ۴۳٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha