۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
بزرگترین پروژه تولید قارچ مکانیزه شمال بهره برداری شد
با حضور معاون رئیس جمهور؛

بزرگترین پروژه تولید قارچ مکانیزه شمال بهره برداری شد

شفت - همزمان با سومین روز از دهه فجر با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان، بزرگترین پروژه پرورش و تولید قارچ مکانیزه شمال کشور و ۱۵ طرح آبرسانی در استان گیلان بهره برداری شد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، بزرگترین پروژه پرورش و تولید قارچ استان و مکانیزه شمال کشور با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در روستای کلش طالشان شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان احداث شده ، سالانه ۶۵۰ تن ظرفیت تولید قارچ دکمه ای دارد.

در این واحد تولیدی که از فنآوری های جدید و استاندارد استفاده شده، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۷ نفر فراهم است.

گفتنی است برای اجرای این پروژه تسهیلات اشتغال روستایی (کارا ) به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰  میلیون تومان و تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ سه میلیارد تومان پرداخت شده است.

همچنین همزمان با سومین روز دهه مبارک فجر با حضور مسئولان از ۲۰۹۳ خط انتقال برق به روستاهای شهرستان شفت به بهره برداری رسید.

گفتنی است این طرح در قالب ۱۵ پروژه برق رسانی اجرایی و به صورت نمادین در روستای کوزان به بهره برداری رسید. اجرای ۴۰ کیلومتر کابل خود نگهدار، نصب ۱۵ ترانس تقویت برق در قالب این پروژه انجام شده و برای بهره برداری از آن ۳۴ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

کد خبر: ۴٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha