۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
ورود ۳۲۹ دستگاه به شبکه ریلی کشور از ابتدای سال
مدیرعامل راه آهن مطرح کرد

ورود ۳۲۹ دستگاه به شبکه ریلی کشور از ابتدای سال

رسولی، مدیرعامل راه آهن گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است و تلاش ما کشف استعدادها، کمک به قرار گرفتن افراد در جایگاه منطقی خود و استفاده از ظرفیت آنان است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن در سفر به استان یزد و بازدید از اداره کل راه آهن یزد با حضور در جلسه شورای اداری راه آهن یزد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ابراز امیدواری کرد این سفر منشاء خیر و برکت و خدمتگزاری بیشتر برای راه آهن باشد.

سعید رسولی گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و بایستی به حکم عقل و شرع از منابعی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم و وظیفه و تکلیف ما در استفاده بهره ورانه از منابع و امکانات موجود است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جهادی پیشرفت در اداره کل راه آهن یزد به عنوان اولین مرکز جهادی در مناطق ریلی کشور، گفت: این مرکز محیطی است که ایده هایی که برای حل مسائل و مشکلات وجود دارد با حمایت و سرعت تا رسیدن به نتیجه پیگیری می شود.

رسولی اضافه کرد: در سال جاری و با وجود شرایط سخت ناشی از بحران شیوع کرونا، ۳۱ پروژه در دست اقدام و بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی تعداد زیادی از آنها به دست آمده است.

رئیس هیأت مدیره راه آهن اضافه کرد: بایستی توجه خود را به سرمایه و امکاناتی که در اختیار داریم معطوف کنیم و از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بهره‌وری نیروی انسانی باید در اولویت قرار گیرد تاکید کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور است و تلاش ما در این مدت کشف استعدادها، کمک به قرار گرفتن افراد در جایگاه منطقی خود و استفاده از ظرفیت آنان بوده است.

به گفته رسولی؛ باید در سراسر شبکه ریلی فرصت ها و استعدادهای نیروی انسانی، شناسایی شده و مهارت های آنها ارتقا یابد و در بانک مدیران آینده و کارشناسان کلیدی راه آهن قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سه پروژه مهم در دستور کار راه آهن قرار دارد که شامل مدیریت استعدادها، مدیریت دارایی ها و مدیریت دانش است.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: در پروژه مدیریت استعدادها ۳۷۷۵ تن از کارشناسان، معاونین و مدیران کل راه آهن طی یک فرآیند شش گانه و مرحله به مرحله پایش می شوند و این افراد استعدادهای قابل سرمایه‌گذاری در سطح شبکه ریلی برای آتیه راه‌آهن هستند.

رسولی با تشریح پروژه مدیریت دارایی هاگفت: ما امانتدار سرمایه‌های مردم هستیم و رسم امانت داری اقتضا می کند که سرمایه های مردم را مولد و تبدیل به خدمت کرده و به مردم بازگردانیم که در پروژه مدیریت دارایی ها این کار انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در پروژه مدیریت دانش نیز تجربیات و دانشی که در راه آهن وجود دارد جمع آوری و به روز رسانی شده و در اختیار دیگران قرار می گیرد.

وی گفت: با وجود شرایط سخت تحریم ها علیه کشور که از ابتدای انقلاب وجود دارد و فشارهای زیاد ناشی از وجود تشدید مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در شرکت راه آهن، تلاش همکاران در مجموعه راه آهن نه تنها حفظ وضع موجود، بلکه تلاش برای انجام اقدامات توسعه ای و فعالیت های جدید بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز ایجاد اشتغال و رونق تولید داخل، وظیفه همگانی است و می‌توانیم با همدلی و استفاده از توانمندی و ظرفیت ها و دوری از حاشیه و تنش، فرصت های شغلی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۸۷۷ دستگاه انواع لکوموتیو و واگن باری و مسافری در کارخانجات تولید واگن کشور تولید شد و امسال تاکنون در پنج مرحله ۳۲۹ دستگاه وارد شبکه ریلی شده است.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه وقتی همت و باور وجود داشته باشد علیرغم سختی‌ها و تحریم‌ها، انجام بسیاری از کارها امکان پذیر است، ادامه داد: راه آهن مجموعه‌ای بسیار توانمند است و مهمترین سرمایه آن، نیروی انسانی است و با هم افزایی و یکپارچگی در انجام امور می توانیم به اهداف خود دست یابیم.

وی از راه اندازی مرکز نیکوکاری راه آهن یزد خبر داد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی وظیفه داریم به هم‌نوعان توجه کنیم و تلاش داریم اگر کسی در خانواده بزرگ راه آهن مشکلی داشته باشد با کرامت و عزت مندانه این مشکل را حل کنیم.
رسولی افزود: در مرکز نیکوکاری کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم و افزایش مهارت‌های افراد و ارائه آموزش های تخصصی به آنها از جمله این موارد است.

کد خبر: ۴۳٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha