۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
رزم حسینی می تواند سکاندار وزارت صمت شود؟
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار مطرح کرد

رزم حسینی می تواند سکاندار وزارت صمت شود؟

جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای سوابق اجرایی و مدیریتی مناسبی است و ایشان بایستی هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور یابد و به سوالات اعضای این کمیسیون پاسخگو باشد و برنامه های خود را برای تصدی وزارت صمت ارائه بدهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه های کلیدی است که نظارت مستقیم بر تولید، قیمت کالاهای اساسی و... دارد ولی متاسفانه، این وزارتخانه، بیش از ۴ ماه است که وزیر ندارد و توسط سرپرست اداره می شود و در این مدت هم دو سرپرست سکان هدایت آن را برعهده داشتند. روز سه شنبه (اول مهر ۹۹) اعلام شد که رئیس جمهوری قصد دارد علیرضا رزم حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی کند و رئیس جمهوری روز چهارشنبه (۲ مهر ماه) در نامه ای به مجلس شورای اسلامی، رزم حسینی را بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت معرفی کرده است. در این خصوص با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

علی جدی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهوری علیرضا رزم حسینی را بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده است و آیا وی می تواند نظر مثبت نمایندگان مجلس را جلب کند تا بتواند سکاندار وزارت صمت شود؟ اظهار داشت: با بررسی هایی که کمیسیون صنایع درخصوص سوابق اجرایی و مدیریتی وزیر پیشنهادی وزارت صمت انجام داده است ایشان شخصی کارآمد و توانمند هستند و به نظر می رسد که بتواند آرای نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت صمت را اخذ کند.

وی افزود: رزم حسینی شخصی است که در بخش خصوصی کارنامه و سوابق مناسبی دارد و آشنایی جامعی نسبت به حوزه صنعت دارند و از بخش خصوصی به بدنه دولت وارد شده است و همچنین ایشان در چند استان بزرگ کشور سابقه اجرایی و مدیریتی داشته است و این می تواند معیار مناسبی برای وی باشد.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه، بیان کرد: وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه (۶ مهرماه) بایستی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیاید و پاسخگوی سوالات اعضای این کمیسیون باشند و همچنین برنامه های خود را برای تصدی وزارت صمت ارائه بدهد و اعضای این کمیسیون برآورد جلسه با رزم حسینی را در روز دوشنبه تحویل صحن مجلس خواهند داد.

سهل انگاری دولت در معرفی وزیر صمت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که وزارت صمت یکی از وزارتخانه های کلیدی دولت است و بیش از ۴ ماه است که بدون وزیر اداره می شود و این چه لطمه ای به کشور وارد کرد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت مستقیم بر تولید، صنعت و قیمت کالاها دارد و این وزارتخانه وقتی که بدون وزیر اداره می شود بدون شک لطمه های بسیاری به اقتصاد وارد می کند و نباید این موضوع را نادیده گرفت که دولت درخصوص معرفی وزیر صمت سهل انگاری کرد.

جدی اظهار داشت: با معرفی وزیر صمت می توان امیدوار بود که این وزارتخانه بتواند نظارت مناسبی بر تولید، صنعت و قیمت کالاها داشته باشد و دیگر شاهد افزایش قیمت های افسار گسیخته در جامعه نباشیم.

وی با اشاره به سال جهش تولید، بیان کرد: سالجاری توسط مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است و اگر وزارت صمت توسط وزیر اداره شود می توان امیدوار بود که در ۶ ماهه دوم ۹۹ صنعت کشور بتواند به جهش تولید دست پیدا کند.

عزم مجلس برای رفع مشکلات معادن
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در پاسخ به این پرسش که معادن کشور می توانند درآمدزایی بالایی داشته باشند و متاسفانه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و کمیسیون صنایع مجلس برای رفع این مشکلات چه برنامه های دارد به خبرنگار بازار، گفت: معادن کشور از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند ولی متاسفانه، با مشکلاتی روبرو هستند و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص تحقیقات مناسبی انجام داده است که گزارش این تحقیقات هفته آینده تحویل صحن مجلس داده خواهد شد.

جدی اظهار داشت: تامین زنجیره فولاد بارزترین مشکل پیش روی صنعت کشور است و با گزارشی که در این خصوص تدوین شده است و ارائه آن به صحن مجلس امیدوار هستیم که بتوانیم مشکل تامین زنجیره فولاد را مرتفع کنیم.

نماینده شیروان در ادامه و با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات به خبرنگار بازار، گفت: اگر وزارت صمت در ادامه، توسط وزیر اداره شود جای این امیدواری وجود دارد که شرایط صادرات محصولات تولیدی بهبود یابد و همچنین مشکل تامین مواد اولیه صنایع و برگشت ارز حاصل از صادرات مرتفع شود.

کد خبر: ۴۳٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha