۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو با حضور معاون وزیر صمت افتتاح شد
آغاز عملیات اجرایی ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی؛

شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو با حضور معاون وزیر صمت افتتاح شد

تبریز- شهرک صنعتی شهید نیرومند شهرستان اسکو به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان ظهر امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، فاز اول این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار شامل راه دسترسی و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده و شامل هفت زون صنعتی خواهد بود.

در این مراسم که صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در آن حضور داشت، بر ضرورت توسعه شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو تاکید شد.

وزارت صمت زیرساخت‌ها را به نسبت میزان صنایع مستقر در شهرک ها فراهم می‌کند
محسن صالحی نیا رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در حاشیه مراسم بهره برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکویی شهرستان اسکو اظهار کرد: شهرستان اسکو پتانسیل خوبی در زمینه نیروی انسانی و سرمایه گذار دارد که با افتتاح این شهرک می تواند در توسعه صنعتی منطقه و کشور موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر در این منطقه شهرکی ایجاد نشده بود، افزود:  مطالعات ایجاد این شهرک از سال های قبل انجام شده بود و زیر ساخت هایش نیز فراهم شده بود که امروز همزمان با افتتاح با ۴۲ واحد صنعتی و تولیدی قرارداد بسته شد.

صالحی نیا در مورد اقدامات انجام شده برای توسعه شهرک های صنعتی گفت: وزارت صمت زیرساخت‌ها را به نسبت میزان صنایع مستقر فراهم می‌کند که در اکثر آنها زیرساخت‌هایی از قبیل راه و برق و انرژی فراهم شده است، دوم اینکه در برخی مناطق نیاز به نواحی صنعتی داریم که در این زمینه ایجاد ۱۰۰ ناحیه صنعتی در دست است که ۵۰ تا را تحقق داده ایم و بقیه نیز در دست اقدام هست.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم طرح‌هایی که توجیه فنی شده است و با توجه به منابع استانی و شهرستانی بتواند در خدمت تولید استان و کشور قرار بگیرد و با توجه به علاقمندی مسئولان استان قول دادم که تمام اقدامات را برای استقرار بقیه طرح‌ها انجام دهیم.

مجلس همیشه همراه تولید است
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم افتتاح این شهرک را محقق شدن یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه دانست و گفت: مجلس همیشه همراه تولید بوده و هست، افتتاح این شهرک در شهرستان اسکو که خیلی دیر نجام شد آرزوها و خواسته های چند ساله مردم را محقق کرد.

محمدحسین فرهنگی تاخیر در ایجاد شهرک صنعتی شهرستان اسکو را به دلیل زمین یابی و راه دسترسی آن اعلام کرد و افزود: امروز شاهد تحویل اسناد و مجوزها و شروع احداث و تجهیزات هستیم و تولیدکنندگان شهرستان سعی کنند از امکانات شهرستان و نیروهای انسانی شهرستان استفاده کنند.

اشتغالزایی یک هزار نفری در واحدهای شهرک صنعتی اسکو
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه با راه اندازی واحدهای تولیدی که امروز قراردادشان واگذار شد برای یک هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود، گفت: این شهرک در فاز اول در ۷۰ هکتار با هزینه ۱۳ میلیارد تومان که پنج میلیارد تومان آن از منابع استانی و بقیه از منابع دولتی است، آغاز به فعالیت می کند.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شهرک انجام خواهد شد، افزود: فعالیت این شهرک در هفت زون دانش بنیان برنامه ریزی شده است که ضمن تخصصی کردن تولید در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر خواهد بود.

۴۰ طرح صنعتی امروز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور صالحی نیا معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو کلنگ زنی شد.

کد خبر: ۴۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha