۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
تولد بیش از ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان طی ۶ سال گذشته
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد

تولد بیش از ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان طی ۶ سال گذشته

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از مجموعه شرکت‌ها و توانمندی‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی بازدید کرد. در این بازدید بر توسعه همکاری‌های دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی در معرفی هرچه بیشتر زیست بوم نوآوری واقتصاد دانش‌بنیان در کشور تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در جریان این بازدید، گفت:  اختراع و پژوهشی که بخش خصوصی حاضر به خرید و سرمایه‌گذاری روی آن نیست، احتمالاً از  ارزش ذاتی کافی برای تجاری‌سازی برخوردار نیست، اختراع و نوآوری ارزشمند توانایی حل یک مشکل از مشکلات جامعه را دارد و طبیعتاً سرمایه‌گذار نیز برای آن پیدا می شود.

بسته‌های خدمتی
ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن تاکید بر توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، افزود: در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بیش از ۱۴٠ بسته خدمتی مختلف به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عرضه می‌کند، خروجی تدریجی این خدمات در این بازه زمانی شش ساله به تولد بیش از ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان انجامیده است.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان ضمن توضیح گام‌های برداشته شده در راستای فرهنگ‌سازی وتقویت زیست‌بوم فناوری ونوآوری بیان کرد: رسانه ملی تریبون پرقدرت برای ترویج زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان است. رسانه‌ملی ظرفیت‌های قابل توجهی در اختیار دارد، در صورت توسعه همکاری‌های دو جانبه، بستر مناسبی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایجاد می‌شود 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده رسانه ملی در تبیین اقتصاد دانش‌بنیان در جامعه، گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان رشد یافته و بالنده هستند، معرفی محصولات شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان از صداوسیما می‌تواند، رشد این شرکت‌ها را نیز به شکل قابل توجهی تسریع بخشد.

بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان
ستاری ضمن مهم ارزیابی کردن تبلیغات و معرفی محصولات دانش‌بنیان، افزود: بازدید رسانه ملی از این مرکز می‌تواند نقطه عطفی در همکاری‌های دوجانبه باشد. با توجه به دستورات و پیگیری‌های رئیس محترم صداوسیما برای ایجاد کمیته همکاری‌های مشترک رسانه‌ای، انتظار می‌رود که روند معرفی توانمندی‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان در صداوسیما، جهش یابد. براساس توافق صورت گرفته، شبکه‌های برون مرزی نیز در راستای معرفی هر چه بیشتر محصولات و خدمات فناورانه ایران ساخت تلاش می‌کنند.

کد خبر: ۴۳٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha