۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
تعداد سفرهای ناوگان اتوبوسی در کشور ۴۰ درصد کاهش یافت
با شیوع کرونا؛

تعداد سفرهای ناوگان اتوبوسی در کشور ۴۰ درصد کاهش یافت

بوشهر - مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با شیوع کرونا، تعداد سفرهای ناوگان اتوبوسی در کشور ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش باقرجوان ظهر پنجشنبه در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای مسافر در بوشهر اظهار داشت: در راستای تامین نیازهای ناوگان حمل و نقل تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و برنامه‌های مهمی داریم.

وی از تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک از گمرک خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۵۶۷ حلقه لاستیک با نرخ رایانه‌ای توزیع شده و ۲۶۰ هزار حلقه نیز موجود داریم.

نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی
مدیرکل حمل و نقل مسافری کشور از حمایت ویژه برای تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و تصریح کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی نیز از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

وی به خسارت‌های کرونا به حمل و نقل عمومی کشور اشاره کرد و افزود: کرونا دو هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و هزار میلیارد تومان نیز به صورت غیرمستقیم به این ناوگان حمل و نقل خسارت زده است.

میانگین سن ناوگان اتوبوس ۱۱.۵ سال است
باقرجوان میانگین سن ناوگان اتوبوس در کشور را ۱۱.۵ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سنی ناوگان مینی بوسی در کشور ۲۴.۲ سال و میانگین سن ناوگان حمل و نقل سواری کرایه ۱۰.۵ سال است.

 مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کاهش ۲۸ درصدی سفرهای ناوگان اتوبوسی از زمان شیوع کرونا خبر داد و اضافه کرد: تعداد مسافران ناوگان اتوبوسی نیز طی این مدت ۴۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۴۳٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha