۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده ناشی از سیل در کرمانشاه افتتاح شد
با حضور نوبخت؛

۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده ناشی از سیل در کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- دو هزار واحد مسکونی بازسازی شده ناشی از سیل در شهرستان هرسین از توابع کرمانشاه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

به گزارش بازار، ظهر پنحشنبه، دو هزار واحد مسکونی بازسازی شده ناشی از سیل و بهره برداری واحدهای بهسازی و بازسازی شده مسکن روستایی در استان کرمانشاه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار کرمانشاه، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگاه استان افتتاح شد.

 رئیس بنیاد مسکن کشور در حاشیه افتتاح این طرح ها اظهار کرد: قرار است تا پایان امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۷۳ هزار واحد مسکن محرومین در کشور ساخته شود.

علیرضا تابش با اشاره به اینکه در سیل سال ۹۸ حدود دو هزار و ۳۲ واحد روستایی و ۱۵۳ واحد شهری در استان کرمانشاه آسیب دیده است، بیان کرد: ۱۱ شهرستان استان درگیر سیل شدند و عمده واحدهای آسیب‌دیده در شرق استان کرمانشاه قرار داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای سیل‌زده روستایی در استان کرمانشاه تخصیص یافته است، گفت: از این میزان ۱۳۸ میلیارد تومان تسهیلات و ۵۲ میلیارد تومان بلاعوض بود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: بنیاد مسکن تمام واحدهای تخریب شده بر اثر سیل در کشور را به پایان رسانده و به تدریج از آن‌ها بهره برداری می‌کند.

عزیزالله مهدیان افزود: در استان کرمانشاه نیز دو هزار و ۱۸۵ واحد ساخته و هزار و ۵۰۰ واحد را نیز تعمیر شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشوری مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ۵۰ درصد است، گفت: این رقم اکنون در استان کرمانشاه ۶۰ درصد است.

کد خبر: ۴۳٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha