۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۲۸۰۰میلیارد تومان تسهیلات به طرح راه آهن خراسان جنوبی اختصاص یافت
استاندار خراسان جنوبی:

۲۸۰۰میلیارد تومان تسهیلات به طرح راه آهن خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در جلسه هیات امنای ارضی کشور به طرح راه آهن خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدصادق معتمدیان صبح پنج شنبه در ارتباط زنده تلفنی با خبر شبکه خاوران اظهار داشت: در جلسه هیات امنای ارزی کشور که عصر چهارشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شده، با تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان (بیرجند-قاینات-گناباد) موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این مدل مالی جدید، کنسرسیومی از ۶شرکت بزرگ راه سازی تشکیل می‌شود، افزود: این اقدام در راستای تسریع در عملیات اجرایی ابرپروژه‌هایی همچون پروژه ریلی استان خراسان جنوبی انجام می شود.

معتمدیان تصریح کرد: طی دو، سه ماه آینده مراحل انعقاد قرارداد این کنسرسیوم با وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی افزود: در شش جبهه، همزمان ۶شرکت که تشکیل دهنده این کنسرسیوم هستند باید حداکثر طی ۴سال این پروژه را به اتمام برسانند.

معتمدیان بیان داشت: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته این مدل مالی جدیدی برای اولین بار در کشور به تصویب رسیده که می‌توانیم بر اساس آن منابع مالی ابرپروژه ریلی استان را تامین کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور، دولت با تخصیص‌های ریالی برای انجام پروژه‌های ریلی موافقت کرده است، ادامه داد: خوشبختانه همه مراحل در راستای اقدامات زیربنایی، اقدامات روبنایی و ریل‌گذاری‌ها و ایجاد ایستگاه‌ها در مسیر شامل ۲ ایستگاه در بیرجند و قاین انجام خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه این قطعه ۲۷۱کیلومتر است، یادآور شد: آورده دولت در قالب ۹۰ کیلومتر در ۲ پروژه بوده که یک قطعه در بیرجند سال گذشته ما شروع کردیم و یک قطعه هم در گناباد در ایستگاه یونسی به سمت خضری در حال انجام است.

کد خبر: ۴۳٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha