۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
طراحی و ساخت تجهیزات تحریمی پایانه‌های نفتی توسط متخصصان داخلی
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

طراحی و ساخت تجهیزات تحریمی پایانه‌های نفتی توسط متخصصان داخلی

بوشهر - اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از طراحی و ساخت تجهیزات تحریمی پایانه‌های نفتی توسط متخصصان داخلی خبر داد.

عباس اسدروز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی و کیفیت خدمات در پایانه‌های نفتی ایران که به عنوان یکی از مهمترین و حساس‌ترین حلقه‌های تولید تا صادرات نفت به شمار می‌رود، طراحی و ساخت تجهیزات پایانه ها با جدیت در دستور کار است.

وی ادامه داد: در راستای بهسازی و نوسازی برخی از قطعات مورد نیاز پایانه‌های نفتی، با توجه به شرایط تحریمی، اقدام به طراحی و ساخت این قطعات توسط متخصصان داخلی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در ساخت قطعات مورد نیاز این شرکت افزود: در همین راستا شاهد طراحی و ساخت یکی از تجهیزات کاربردی گوی شناور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم امکان خرید چنین قطعاتی وجود نداشته است، اضافه کرد: قطعات تولید شده در داخل کشور حدود ۱۰ درصد از قطعات خریداری شده خارجی برای ما هزینه داشته است.

اسدروز با اشاره به نقش مهم تولید و ساخت این قطعات در داخل کشور، تصریح کرد: زمان و هزینه‌های تعمیر و بازسازی با تولید داخل کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز را از دیگر مزایای تولید داخل دانست و گفت: تلاش می‌شود با تولید قطعات در داخل کشور، زمینه کاهش وابستگی فراهم شود.

کد خبر: ۴۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha