۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
تعریف ساز و کار گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد

تعریف ساز و کار گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تعریف ساز و کار گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حمزه زاده امروز صبح در دیدار با فرماندار اهر در محل اداره کل میراث فرهنگی استان با تأکید به ظرفیت‌های غنی شهرستان اهر در حوزه طبیعت‌گردی به عنوان دروازه بهشت ارسباران، گفت: اهر به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم استان در حوزه گردشگری، از ظرفیت اراضی سبز و حاصلخیزی برخوردار است که می‌توان با بهره‌مندی از این ظرفیت اماکن تجربه گردشگری کشاورزی و باغداری را برای گردشگران فراهم کرد.

او با تأکید به اینکه بررسی و امکان‌سنجی ایجاد گردشگری کشاورزی و باغداری در شهرستان اهر براساس ضوابط و حداقل مداخله در ساختار باغات خواهد بود، ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف ایجاد گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر در کنار حفظ باغداری و کشاورزی، درآمدزایی مکمل برای باغداران و مناطق روستایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی آماده‌سازی الگوی مناسب با کشاورزی منطقه را مهم‌ترین ساز و کار ایجاد این ظرفیت غنی در شهرستان عنوان کرد و گفت: در تلاش خواهیم بود تا در تعریف الگوی مناسب برای ایجاد گردشگری کشاورزی در شهرستان علاوه بر تمرکز بر حفظ هویت گردشگری، به‌کارگیری سازه‌های متحرک و مداخله حداقلی در اراضی باغات را نیز در اولویت طرح‌های اجرایی قرار دهیم.

حمزه زاده توسعه گردشگری کشاورزی را عاملی مؤثر در ایجاد توسعه پایدار در حوزه گردشگری و درآمدزایی منطقه عنوان کرد و تحقق این امر مهم را با مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های مربوطه میسر دانست.

لزوم رعایت ضوابط حفظ اراضی سبز و باغات شهرستان اهر
رسول خدابخش فرماندار اهر نیز در این نشست با تأکید به لزوم رعایت ضوابط حفظ اراضی سبز و باغات شهرستان اهر در راستای ایجاد گردشگری کشاورزی، گفت: با وجود اراضی وسیع و باغات گسترده در شهرستان اهر و لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی در این شهرستان ضروری‌ است تا در این راستا علاوه بر رونق گردشگری منطقه، زمینه درآمدزایی و رونق اقتصادی کشاورزان نیز فراهم شود.

خدابخش در خاتمه تأکید کرد: قطعاً با تعریف ساز و کار مناسب برای ایجاد گردشگری کشاورزی در شهرستان اهر، شاهد توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود که در این راستا با آمادگی کامل از اقدامات مؤثر در راستای توسعه گردشگری و درآمدزایی برای مردم منطقه، حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۴۳٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha