۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
ثبت سفارش واکسن آنفلوانزا، بیش از ۶ برابر سال‌های گذشته
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد

ثبت سفارش واکسن آنفلوانزا، بیش از ۶ برابر سال‌های گذشته

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امسال بیش از ۶ تا ۸ برابر سال‌های گذشته ثبت سفارش واردات واکسن آنفلوانزا داشته ایم.

به گزارش بازار، کیانوش جهانپور گفت: در سال‌های گذشته بطور میانگین ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد می‌شد و برخی سال‌ها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از این واکسن‌ها مصرف و بقیه امحا می‌شد.

وی ادامه داد: امسال امیدوارم با یک تجویز منطقی شاهد این باشیم که مشکلی در استفاده از واکسن نداشته باشیم.

جهانپور گفت: اکنون محموله‌های اول در شبکه بهداشت کشور توزیع شده و یا درحال توزیع برای مادران باردار، افراد بالای۶۵سال و کودکان زیر پنج سال است که پس از کفایت، محموله‌های بعدی به شبکه داروخانه‌های کشور برای استفاده گروه‌های پرخطر توزیع می‌شود که با احراز هویت با کارت ملی و شناسه هر واکسن در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی افزود: دقت در نحوه توزیع واکسن در داروخانه‌ها به این علت است که شاهد شکل گیری بازارهای موازی و یا حتی بازارهای معکوس با توجه به تفاوت فاحش قیمت واکسن انفولانزا در ایران نسبت کشورهای همجوار نباشیم.

جهانپور درباره قیمت واکسن گفت: واکسن آنفلوانزا در این مرحله به قیمت کمتر از ۵۰ هزار تومان با ارز دولتی وارد شده است در حالی که قیمت این واکسن در کشورهای همجوار حداقل ۵ تا ۶ برابر است، از این رو ممکن است قاچاق معکوس اتفاق بیفتد، بنابراین برای جلوگیری از قاچاق، عرضه آن به افراد با کد ملی و شناسه خواهد بود.

کد خبر: ۴۳٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha