۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
رشد ۳۳ درصدی تعداد دام سبک پروار شده در کشور
مرکز آمار ایران اعلام کرد

رشد ۳۳ درصدی تعداد دام سبک پروار شده در کشور

مرکز آمار ایران از رشد ۳۳ درصدی تعداد دام سبک پروار شده در تابستان امسال، نسبت به فصل بهار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، در تابستان امسال تعداد گوسفند و بز پروار شده ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار رأس بود که این رقم در فصل بهار، ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار راس بوده است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تعداد بزغاله پروار شده در تابستان امسال یک میلیون و ۲۰۸ هزار رأس بود که نسبت به فصل بهار با رقم ۹۷۷ هزار رأس، رشد داشته است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تعداد یک و چهار دهم میلیون رأس بره و ۴۵۳ هزار رأس بزغاله، در فصل تابستان امسال در بهره برداری‌های پرورش دهنده دام سبک کشور متولد شده که نسبت به فصل بهار، به ترتیب ۷۱.۲ و ۸۲ درصد کاهش یافته است که با توجه با فصلی بودن زایش دام‌های سبک، کاهش چشمگیر زایش دام‌های سبک در فصل تابستان، امری طبیعی است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل تابستان ۹۹ نشان می‌دهد که تعداد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشـور، در شهریور ماه به ترتیب ۴۳ و ۱۵.۳ میلیون رأس بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، برای گوسفند و بره سه دهم درصد افزایش و برای بز و بزغاله ۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، دامداری‌های کشور در تابستان امسال، تعداد ۳.۹ میلیون رأس گوسفند و بره و ۱.۲ میلیون رأس بز و بزغاله را پروار کرده اند که نسبت به فصل قبل به ترتیب ۳۵.۹ و ۲۳.۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مقدار تولید شیر گوسفند و بز، در فصل بهار امسال نیز، به ترتیب ۴۶.۴ و ۴۰ هزار تن برآورد شده است.

کد خبر: ۴۲٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha