۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
زیرساخت جهش صادرات محصولات کشاورزی در قزوین فراهم می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

زیرساخت جهش صادرات محصولات کشاورزی در قزوین فراهم می‌شود

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی قزوین گفت: زیرساخت و زمینه رشد و جهش صادرات محصولات کشاورزی استان با بهره‌برداری از نخستین پایانه صادراتی مدرن این بخش در سال جهش تولید فراهم می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: نخستین پایانه صادراتی مدرن محصولات و فرآورده های کشاورزی استان قزوین با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است و فاز اول این مجموعه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پایانه با ۱۶ هکتار مساحت در شهرستان آبیک قرار دارد و دارای سیلوی ذخیره سازی غلات، انبار و سردخانه های مجهز، واحد قرنطینه، سورتینگ و بسته بندی، پمپ بنزین و گازوئیل بوده و اتصال به خط آهن سراسری، نزدیکی به آزادراه مهم قزوین-تهران، قزوین-رشت و قزوین- زنجان-تبریز و همچنین نزدیکی به دو فرودگاه بین المللی کشور از مزایای آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه فاز اول این مجموعه در ۴.۵ هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: به دلیل نداشتن پایانه صادراتی، بخش زیادی از فرصت های صادرات محصولات کشاورزی قزوین مغفول واقع شده و قسمت زیادی از صادرات این محصولات نیز به ناچار از دیگر استان ها انجام می شود.

خمسه با بیان اینکه با راه اندازی این پایانه صادرات محصولات کشاورزی قزوین به خارج منسجم تر می شود، افزود: در این پایانه ظرفیت های لازم برای صادرات سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

کد خبر: ۴۲٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha