۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تبدیل بخشی از مجوزهای کسب و کار به اظهارنامه
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد

تبدیل بخشی از مجوزهای کسب و کار به اظهارنامه

دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی از تبدیل بخشی از مجوزهای کسب و کار به اظهارنامه خبر داد.

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی پس از پایان جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با اشاره به تقسیم بندی مجوزها در این کارگروه، گفت: اکنون مجوزهایی که در کشور صادر می‌شود همه بر این اساس است که فعالان کسب و کار تا این مجوزهای را نگیرند امکان شروع کار برایشان فراهم نیست، در حالی که با مصوبه امروز مجوزها به سه گروه تقسیم می‌شود.

وی افزود: دسته‌ای از مجوزها هیچ نیازی به انتظار ندارد و در واقع به اظهار نامه تبدیل می‌شود، به این معنا که فعالان کسب و کار فقط اظهار می‌کنند که این فعالیت را می‌خواهند انجام دهند و پس از اعلام مشخصات، کارشان را شروع می‌کنند و هیچ نیازی به انتظار برای دریافت مجوزها نخواهند داشت.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: برای دسته دیگر از فعالان کسب و کار زمان انتظار تا دو هفته کاهش خواهد یافت و اگر دستگاه‌های اجرایی در این دو هفته پاسخی ندهند به منزله موافقت آن‌ها خواهد بود و متقاضی کسب و کار می‌تواند کار خود را شروع کند.

دهقان دهنوی افزود: دسته سوم مجوزهایی هستند که حساسیت‌های بالاتری دارند و آن‌ها هم در بازه زمانی محدودتری رسیدگی به درخواستشان انجام می‌شود، ولی شروع کسب و کار آن‌ها منوط به دریافت مجوز خواهد بود.

وی استعلام‌های بین دستگاه‌ها به ویژه استعلام‌ها در زمینه حریم‌ها را محور دیگر این جلسه اعلام کرد و گفت: وقتی کسی می‌خواهد سرمایه گذاری و واحد تولیدی راه اندازی کند، استعلام‌های متعددی در زمینه‌های حریم آب، برق، منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی و دیگر موارد را باید دریافت کنند.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: براساس مصوبه امروز قرار شد، دستگاه‌هایی که مرجع صدور این استعلام‌ها هستند، نقشه‌های اراضی طبیعی خودشان را تهیه کنند و به صورت الکترونیکی حداکثر ظرف پنج روز پاسخ دهند.

دهقان دهنوی گفت: اگر این اتفاق بیفتد باز هم در زمینه شروع کسب و کارها شاهد یک تسهیل اساسی خواهیم بود.

وی افزود: در زمینه زمین، واگذاری‌ها و ضمانت‌های اجرایی برای پیشبرد مصوبات هیئت مقررات زدایی هم تصمیمات خیلی خوبی گرفته شد که با ابلاغ آن‌ها مطمئن هستیم یک تحول اساسی در حوزه فضای کسب و کار و رفع موانع جهش تولید اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر: ۴۲٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha