۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
رنگ افزایی به برند مرکبات مازندران لطمه می‌زند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

رنگ افزایی به برند مرکبات مازندران لطمه می‌زند

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید برپرهیز از تعجیل در فروش مرکبات، رنگ افزایی آن را کاری اشتباه دانست و گفت: این امر به برند مرکبات استان لطمه می زند.

عزیز الله شهیدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید شود، افزود: لازم است باغداران به اصول تغذیه، هرس، بهداشت کف باغ و مبارزه با آفات توجه کنند.

وی با عنوان اینکه امیداریم شاهد صادرات خوب مرکبات از استان باشیم، از کشاورزان و باغداران خواست تا در فروش محصولات عجله نکنند و مدیریت عرضه به بازار را مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  درباره رنگ افزایی مرکبات برای فروش، آن را کاری اشتباه دانست و گفت: این کار به حثیثیت مرکبات استان لطمه می زند.

شهیدی فر با اظهار اینکه امسال سال پرباری برای صادرات مرکبات استان خواهد بود، افزود: درباره قیمت گذاری در تلاش هستیم تا قیمت مناسبی اعلام شود و تولیدکنندگان و باغداران از آن سود برند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به نظارت اکیپ های ویژه بازرسی بر فعالیت سورتینگ‌ها افزود: با هرگونه رنگ افزایی مرکبات و تخلف در این زمینه برخورد می شود.

شهیدی فر ظرفیت ذخیره سازی مرکبات در استان را ۱.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: صادرات نارنگی های پیش رس و سایر مرکبات از شهریورماه آغاز شده و ۹۰ درصد صادرات کشور مربوط به مازندران است.

وی یادآور شد: امیدواریم امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی صادرات مرکبات از استان باشیم.

کد خبر: ۴۲٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha