۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
زیان ۶ میلیارد یورویی صنعت پوشاک ایتالیا
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد

زیان ۶ میلیارد یورویی صنعت پوشاک ایتالیا

فروش اجناس به گردشگران خارجی، ۷۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، همه گیری ویروس کرونا، صنعت مد و پوشاک ایتالیا را با زیان حدود ۶ میلیارد یورویی فقط در بخش فروش به گردشگران خارجی، مواجه ساخته است.

اتحادیه مد و پوشاک ایتالیا با اشاره به همه گیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور، هشدار داد: این بخش از اقتصاد کشور که پیش از این به علت رقابت شدید تولید کنندگان در فضاهای مجازی و وب تحت فشار بود، اکنون و با توجه به شرایط اضطرار ناشی از همه گیری دوباره ویروس، با خطر از دست دادن ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی، آن هم فقط در بخش فروش به گردشگران خارجی مواجه است.

بیش از همه، به اصطلاح جای خالی خریداری نشدن اجناس توسط گردشگران خارجی مشهود است. فروش اجناس به گردشگران خارجی، ۷۵ درصد کاهش یافته است. به وجود آمدن تغییرات در زندگی روزمره مردم، مانند دورکاری، همچنین ورود کمتر گردشگران خارجی به ایتالیا، منجر به کاهش شدید فروش شده است و اکنون انتظار می‌رود بخش مد و پوشاک در این کشور، با زیان ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورویی مواجه شود.

بر اساس اعلام این اتحادیه درباره روند فروش اجناس طی ماه‌های جولای و اوت امسال (تیر و مرداد ۹۹)، ۶۲ درصد از شرکت‌های فعال در حوزه مد و پوشاک، شاهد کاهش فروش خود در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده اند. ۲۲ درصد نیز روند ثابت و ۱۶ درصد افزایش فروش داشته اند. میزان کاهش متوسط فروش برابر با ۱۷ درصد، به ویژه در مراکز فروش شهرهای بزرگ، بوده است.

کد خبر: ۴۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha