۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
پیوند دانشگاه و صنعت هم‌اکنون ایجاد شده است
وزیر نفت در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت:

پیوند دانشگاه و صنعت هم‌اکنون ایجاد شده است

زنگنه، وزیر نفت گفت: امضای ۱۳ قرارداد امروز نتیجه پیوند صنعت و دانشگاه است که موضوع مهمی است.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه، در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز گفت: دانشگاه و صنعت لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون هم نمی‌توانند کار کنند. همیشه گفتم دوستان دانشگاه صبر کنند و گفتم دانشگاه قلب پیوندی برای نفت است و باید حوصله کنید.

وی افزود: پیوند دانشگاه و صنعت هم‌اکنون ایجاد شده است، ۹ قرارداد نخست با دانشگاه با تلاش زیادی امضا شده، اما امضای ۱۳ قرارداد امروز نتیجه پیوند صنعت و دانشگاه است که موضوع مهمی است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه من از پژوهشگاه و دانشگاه صنعت نفت حمایت می‌کنم گفت:، اما با انحصاری برخورد کردن مخالفم، انحصار در هیچ موردی خوب نیست و دانشگاه نفت و پژوهشگاه صنعت نفت نیز باید در فضای رقابتی کار کنند و اکنون نیز مطالعه بعضی از میدان‌ها به آن‌ها سپرده شد.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی متخصص، پژوهش، ظرفیت‌های حرفه‌ای (مانند شرکت‌های E&P) و مدیریت سیستم‌ها و نظام اجرا چهار رکن توسعه فناوری هستند. افزود:محور بحث امروزمان تنها پژوهش است و من از هیچ کوشش، تلاش و حمایتی در این زمینه دریغ نمی‌کنم. درهای پژوهش نفت به روی همه دانشجویان و دانشگاه‌ها باز است.

زنگنه با تاکید براینکه از ایجاد مراکز فناوری، استارتاپ و دانش‌بنیان‌ها در دانشگاه‌ها حمایت می‌کنیم، گفت: از همه استادان و رؤسای دانشگاه‌ها که برای توسعه فناوری ارزش قائل هستند تشکر می‌کنم، اما بخش پایین‌دستی به خوبی بخش بالادستی جلو نرفته است. در بخش پایین‌دستی هدف لیسانس (دانش فنی) است که تلاشمان این است به این هدف برسیم.

کد خبر: ۴۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha