۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کاهش مشهود تولید در استان سمنان/ تولیدکننده نیازمند حمایت است
رئیس اتاق سمنان:

کاهش مشهود تولید در استان سمنان/ تولیدکننده نیازمند حمایت است

سمنان- رئیس اتاق سمنان با اشاره به کاهش مشهود تولید در این استان، گفت: به دلیل کرونا و نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی تقریباً می‌توان گفت به‌جز محصولات بهداشتی سایر تولیدگران استان با مشکل کاهش تولید روبرو هستند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به کاهش محسوس تولید در سطح استان سمنان بیان کرد: کرونا یکی از مسائلی است که تأثیرات منفی را بر تولیدکنندگان استان سمنان و حتی کل کشور گذاشت زیرا سبب شد تا تبادلات اقتصادی بعضاً به پائین ترین میزان خود برسد.

وی بابیان اینکه نوسانات ارزی و اقتصادی دیگر عامل بود که در کنار کرونا باعث شد تا تولید در استان سمنان کاهش یابد، تأکید کرد: بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به‌جز تولیدکنندگان محصولات بهداشتی، می‌توان گفت کاهش تولید را شاهد هستند.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه بازار فروش محصولات تولیدی استان نیز کاهش چشم‌گیر یافته است، ابراز داشت: این موضوع تأثیر مستقیم بر تولید داشته و مولود کاهش قدرت خرید مردم است.

جمعه‌ای بابیان اینکه نوسانات اقتصادی باعث شده تا مردم قدرت خرید خود را پائین ببینند درنتیجه نتوانند محصولات تولیدی استان را بخرند، تأکید کرد: وقتی مشتری برای تولیدات نباشد، تولید نیز با مشکل روبرو می‌شود لذا از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم فکری به حال نظارت و بازار کنند.

وی خواستار ارائه بسته‌های حمایتی واحدهای تولیدی در کنار برنامه‌ریزی عملی و کارشناسی برای تولیدگران استان شد و گفت: دولت باید فکری به حال وضعیت موجود کند.

رئیس اتاق سمنان با اشاره به از دست دادن فرصت های تجارت بین الملل در بین تولیدگران استان همچنین تاکید کرد:  تشدید تحریم‌ها سبب سرد شدن روابط اقتصادی با برخی کشورها و شرکای تجاری کشور شده است از سوی دیگر باید دولت به روابط خارجی به نفع تولید، دقت بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۴۲٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha