۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
 شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی راه اندازی می شود
نماینده مردم شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی راه اندازی می شود

اراک- کریمی، نماینده مردم شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به نیاز استان جهت انجام پروژه های عظیم و همچنین وجود ظرفیت های فراوان موجود، این شرکت می تواند پاسخگو و مجری این گونه طرح‌ها و پروژه ها باشد.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار از راه اندازی شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیاز استان جهت انجام پروژه های عظیم و همچنین وجود ظرفیت های فراوان موجود، این شرکت می تواند پاسخگو و مجری این گونه طرح‌ها و پروژه ها باشد.

وی افزود: مجوزهای لازم جهت تاسیس این هلدینگ بصورت سهامی عام در سازمان بورس در مرحله بررسی است که زیرمجموعه های ساختمانی، معدنی، بازرگانی، پولی مالی و صنعت برای آن در نظر گرفته شده و مجموعه ها و تشکل‌هایی با عضویت نسبی بالا می توانند با مشارکت در این هلدینگ به تمرکز و جهت دهی سرمایه های سرگردان به سوی عمران و آبادانی استان کمک کنند.

نماینده مردم شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انجام امور زیربنایی و ساختار سازی نیاز امروز کشور و استان مرکزی است که شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان می‌تواند گام بزرگی در این راستا برداشته و عاملی برای جهش همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه استان باشد.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید گفت: صنعت ساختمان به عنوان یک بخش پیشران اقتصادی می تواند ضمن اینکه با ایجاد اشتغال سریع چرخ سایر صنایع را نیز به چرخش درآورد، پاسخگوی تقاضای متراکم و عقب افتاده مسکن نیز باشد، ولی متاسفانه دولت هیچ اقدام موثری بصورت سازماندهی شده در این زمینه انجام نداده و عملا این مسئله رها شده است.

وی عنوان داشت: طرح جامع شهری اراک که با کیفیت بسیار نازل طراحی شده باعث محبوس شدن شهر شده و توسعه شهری را متوقف کرده و سالهاست از سوی مسولان پیگیری نشده و مسکوت مانده است.

کریمی گفت: وزیر مسکن هم در سوالی که از ایشان در مجلس طرح کردم پاسخ مناسبی در این خصوص ارائه نکردند.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان داشت: صنایع فعال استان در بخش عمران و ساختمان از توانمندی های چشم گیری برخوردارند که می توانند در بهبود شرایط و کیفی سازی ساختمان موثر بوده و ضمن پاسخگویی به نیازهای داخلی با صادرات محصولات و فن آوری و خدمات، تولید ناخالص ملی را افزایش داده و ارزآوری داشته باشند.

کد خبر: ۴۲٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha