۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
برگزیت شکست و تهدید برای اروپا

برگزیت شکست و تهدید برای اروپا

روزنامه لوموند نوشت؛ برگزیت در درجه اول یک شکست است، چرا که اتحادیه اروپا با خروج یکی از اعضای مهم خود، ۶۶ میلیون جمعیت و سهم عمده از بودجه اش یعنی بیش از ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود را از دست می دهد. و در درجه دوم یک تهدید است، زیرا منطق جدایی و گفتمان بوریس جانسون به گفته آنگلا مرکل اعلام به وجود آمدن یک «رقیب در کنار ما» است.

به گزارش خبرنگار بازار، روزنامه لوموند در تحلیلی درباره تاثیرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نوشت: اگر بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا بخواهند خسارات برگزیت را کاهش دهند و جدایی دردناک را به ماجرای مشترک جدید تبدیل کنند، باید لزوماً همبستگی نشان دهند.

در ادامه این تحلیل آمده است؛ اگرچه برگزیت یک تصمیم صرفاً ملی است، اما انگیزه های آن به ناسیونالیسم، احساس رهایی از فراموش شدگان جهانی سازی، بی اعتمادی به نهادها و مسئولان سیاسی، عوام فریبی و پوپولیسم در بیست و هفت کشور دیگر اتحادیه اروپا برمی گردد.

این تحلیل می افزاید: اشتباه است که درس های برگزیت یعنی ضرورت مطلق برای پیشرفت اروپا، ازسرگیری روابط با مردم درباره موضوعات قاره ای مانند سیاست صنعتی، آب و هوا، مهاجرت و ارتقاء طرح دیپلماتیک و نظامی در سطح جایگاه اروپا به عنوان قدرت مهم صنعتی و تجاری را فراموش کرد.

در ادامه تحلیل روزنامه لوموند آمده است؛ برگزیت در درجه اول یک شکست است، چرا که اتحادیه اروپا با خروج یکی از اعضای مهم خود، ۶۶ میلیون جمعیت و سهم عمده از بودجه اش یعنی بیش از ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود را از دست می دهد. و در درجه دوم یک تهدید است، زیرا منطق جدایی و گفتمان بوریس جانسون به گفته آنگلا مرکل اعلام به وجود آمدن یک «رقیب در کنار ما» است.

این تحلیل می افزاید؛   پس از خروج انگلیس، مذاکرات شدید تجاری و دیپلماتیک بین انگلیس و اتحادیه اروپا آغاز شد. در واقع مذاکرات تجاری و دیپلماتیک برای آینده روابط با لندن که میلیون ها شغل و امنیت اروپا به آن وابسته است، بسیار مهم به نظر می رسد. اگرچه توازن قدرت به نفع اتحادیه اروپا باشد، چرا که ۴۷ درصد صادرات انگلیس را دراختیار دارد، اما زورآزمایی دشوار خواهد بود.

کد خبر: ۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha