۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کمیسیون کشاورزی از تخلفات گسترده دپوی نهاده های کشاورزی گزارش دهد
نایب رئیس مجلس:

کمیسیون کشاورزی از تخلفات گسترده دپوی نهاده های کشاورزی گزارش دهد

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس با اشاره به تخلفات گسترده در زمینه دپوی نهاده های کشاورزی خواستار ارائه گزارش از جانب کمیسیون کشاورزی به صحن مجلس براساس آئین نامه داخلی شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی عنوان کرد: متاسفانه اخیرا قیمت نهاده های کشاورزی افزایش ۵ تا ۶ برابری داشته است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر این نهاده ها در گمرکات کشور دپو شده که در صورت ماندگاری دچار قارچ خواهد شد و به هیچ عنوان برای دام و طیور مفید نیست و آن ها را دچار بیماری خواهد کرد.

وی درباره وضعیت نیروهای پیش دبستانی ها، گفت: بخشی از این نیروها تعیین تکلیف شده و بخشی هنوز بلاتکلیف اند. ضرورت دارد که به وضعیت این نیروهای زحمت کش رسیدگی فوری شود.

دلخوش خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما با استان های همجوار خود هیچ مشکلی نداریم و همه آن ها را دوست می داریم ولی ملاک عمل تقسیمات کشوری است. سایر نمایندگان گیلان نیز نسبت به این موضوع معترض هستند که وزیر آموزش و پرورش در کتاب درسی نام منطقه ای را تغییر داده است که ضرورت دارد این موضوع به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده شود و وزیر نیز باید در مجلس پاسخ را ارائه کند.

وی تصریح کرد: اخیرا وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است کشاورزان برای کاشت درختان دست کاشت باید پروانه اخذ کنند که چنین مسئله ای در تاریخ سابقه نداشته است، وزیر جهاد کشاورزی باید از اینگونه بخشنامه های خلق الساعه مانع شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، درباره غذای دام، عنوان کرد: گروهی از کمیسیون کشاورزی مامور به بازدید از دپوی مواد و نهاده های دامی شدند که متاسفانه گزارش های ناجوری از دپوی این محصولات حتی در صدا و سیما نیز پخش شده است.

وی خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور درخواست رسیدگی فوری به این موضوع را داشت و گفت: برای بسیاری از نهاده ها از یک طرف شاهد گرانی سویا هستیم و از طرف دیگر شاهدیم که برخی کشاورزان و مرغداران سهمیه خود را دریافت کرده و در بازار آزاد با مابه التفاوت زیادی به فروش می رسد. این تفاوت قیمت باعث شده برای کشاورز به صرفه نباشد که کار کاشت  و پرورش را انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از کمیسیون کشاورزی انتظار می رود براساس ماده ۴۵ و ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس با توجه به تخلفات گسترده در این حوزه گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

کد خبر: ۴۲٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha