۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
افزایش مقاصد صادراتی گلستان/ واردات کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد:

افزایش مقاصد صادراتی گلستان/ واردات کاهش یافت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه عراق اصلی‌ترین بازار هدف صادراتی گلستان در ۱۰ ماه گذشته بوده است از افزایش مقاصد صادراتی استان خبر داد.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال به سه دلیل میزان ارزش دلاری کالای صادراتی از گلستان کاهش یافته اما در همین شرایط تعداد کشورهای هدف صادرات گلستان افزایش یافته است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۹۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیون دلار از گمرکات گلستان صادر شده است که به لحاظ ارزشی کاهش و به لحاظ وزنی دو درصد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به دلایل کاهش ارزش دلاری کالای صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: تصمیم بانک مرکزی در خصوص تعهد برگشت ارز صادراتی، تجار و بازرگانان را دچار مشکل کرد و در عین حال ارزش دلار هم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی اصلاح قیمت پایه صادراتی نزد گمرک را سومین عامل کاهش ارزش صادراتی عنوان و اضافه کرد: در مجموع در مقایسه با سال گذشته به لحاظ عددی و کالایی میزان صادرات گلستان کاهش چشمگیری نداشته است.

حسن زاده از افزایش مقاصد صادراتی گلستان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته کالاهای تولیدی گلستان به ۳۲ کشور در قاره آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپایی صادر می‌شد و امسال چهار کشور آرژانتین، برزیل، تونس و آلمان هم به بازارهای هدف صادراتی گلستان افزوده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، بلغارستان، چین، رومانی و ازبکستان به ترتیب هشت کشور بازار هدف صادراتی گلستان هستند.

کد خبر: ۴٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha