۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور آب آشامیدنی سالم دارند
وزیر نیرو:

۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور آب آشامیدنی سالم دارند

همدان - وزیر نیرو گفت: جمعیت برخوردار از آب سالم در روستاهای کشور از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رضا اردکانیان پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح سد «نعمت‌آباد» اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر در میدان جنگ قرار داریم  گفت: این روزها در صحنه اقتصادی و روانی؛ عملکردها سرنوشت‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمن فشارها و سختی‌های زیادی را به مردم وارد کرده اما امیدواریم با استقامت، کاهش هزینه‌ها و بالا بردن بهره‌وری‌ها خسارات جنگ اقتصادی دشمن کاهش یافته و نقشه‌های آنها را بی نتیجه کنیم؛ گفت: دشمن تمام ابزار خود را به کار گرفته تا تاب‌آوری ما را کاهش دهد و بعد تمام برنامه‌های خود را عملیاتی کند اما شکست خواهد خورد.

وزیر نیرو بابیان اینکه تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ را در شرایط تحریم محقق می‌کنیم به افتتاح سد نعمت‌آباد اشاره کرد و با بیان اینکه با افتتاح این طرح ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب و آبرسانی به ۴۵۰ هکتار زمین اطراف این سد محقق شده است؛ گفت: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید ۴۶ سد در کشور افتتاح شده و در مجموع ۶۴۱ سد مخزنی در کشور در مدار بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در حوزه برق دو پست ۶۳ کیلوولت و عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلوولت خرم آباد به ملایر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود؛ گفت: مردم استان همدان در مصرف انرژی مناسب عمل کردند ضمن اینکه این رضایتمندی در سطح کشور وجود دارد و به شکرانه همکاری مردم در مصرف برق، طرحی تحت عنوان «امید» به دولت پیشنهاد شده که در ماه آینده عملی می‌شود و بر اساس این طرح مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در این طرح برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید به اینکه از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی در استان همدان ۸۱ هزار مشترک و رقمی بیش از ۳۰ درصد کم مصرف بودند، گفت: ۸‌.۳ درصد مشترکین در استان همدان پرمصرف هستند که امیدواریم آنها نیز کم مصرف شوند.

اردکانیان از آبرسانی به ۳۰ روستای استان همدان با زیر پوشش قرار گرفتن ۲۶ هزار نفر سخن گفت و عنوان کرد: از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون جمعیت برخوردار از آب سالم در روستاها به هشت میلیون و یکصد هزار نفر رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه دسترسی به آب سالم در کشور ۸۲ درصد و این رقم در جهان ۵۲ درصد است؛ افزود: برای رساندن رقم به ۱۰۰ درصد تلاش می‌کنیم.

امسال با تکمیل پنج مجتمع آبرسانی دسترسی ۲۰ روستای استان همدان به آب سالم فراهم خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه امسال با تکمیل پنج مجتمع آبرسانی دسترسی ۲۰ روستای استان همدان به آب سالم فراهم خواهد شد، گفت: امروز ۳۰ روستای استان همدان با جمعیت ۲۸ هزار نفری در قالب پنج مجتمع آبرسانی از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه ۶۶ کیلومتر خطوط انتقال آب به روستاها احداث شده است، عنوان کرد: ۱۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان در روستاها و شهرهای همدان، ملایر، اسدآباد، رزن، کبودرآهنگ، نهاوند و تویسرکان احداث شده است.

حسینی‌بیدار ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها ضمن تأمین آب شرب سالم و پایدار برای روستاییان، جلوگیری از مهاجرت و رفع مشکل کم آبی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها محقق شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۸۹ هزار نفر در ۲۴۱ روستای استان همدان با صرف اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان از نعمت آب سالم بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومانی پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان همدان، گفت: تکمیل بخش لجن تصفیه خانه همدان و اجرای پنج تصفیه خانه و ایجاد تأسیسات فاضلاب روستایی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان امسال اجرایی می‌شود.

هر سه سال یک سد در استان همدان افتتاح شده است
استاندار همدان نیز با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر دولت در توسعه استان همدان احداث سدها بوده به طوری که هر سه سال یک سد در استان همدان افتتاح شده است؛ گفت: همین سدها باعث شد در بهار سال ۹۸ با وجود اینکه پربارش‌ترین استان بعد لرستان بودیم کمترین خسارت را متحمل شدیم.

شاهرخی گفت: ۱۳۷ میلی متر بارندگی طی ۲۴ ساعت در استان همدان رخ داد اما به واسطه وجود سدها مدیریت خوبی بر بارش‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه سد خرم رود و سد گرین را در دست افتتاح داریم که پیشرفت خوبی دارند؛ عنوان کرد: وزارت نیرو با نگاهی بلند در حوزه آب بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان همدان را به بخش خصوصی واگذار کرده که این امر گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: ۴۲٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha