۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
خودتحریمی مانع از رونق بازار می‌شود/ بیش از ۲ میلیون تن کالای انباشته شده در گمرکات
نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار

خودتحریمی مانع از رونق بازار می‌شود/ بیش از ۲ میلیون تن کالای انباشته شده در گمرکات

میرتاج الدینی نائب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این جای تعجب دارد که وارد کننده با زحمت زیاد تحریم ها را دور زده و کالا را وارد کشور می کند اما این کالاها در گمرکات ما می ماند و به نوعی خود تحریمی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از نقش مسئولین در رفع موانع تحریمی از فروش نفت و کسب درآمدهای ارزی غیر نفتی تا کنترل بازار گفت: مسئولین تلاش می کنند تا براساس سیاست های اقتصادی مقاومتی تحریم های ظالمانه علیه ملت را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: البته از سوی دیگر برخی موانع داخلی بر سر راه کسب و کارها به نوعی به خود تحریمی ها دامن زده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون تن کالاهای انباشته شده در گمرکات وجود دارد که با ارز آزاد  خریداری شده اند و اسناد مالکیت این کالاها به گمرک ارائه شده و اما برخی از بخش نامه‌های بانک مرکزی مانع وارد شدن این کالا ها به کشور شده است.

میر تاج الدینی تصریح کرد: بنابراین این بخش از کالاها اگر وارد کشور شود رونقی در بازار ایجاد خواهد شد و تحریم ها به نوعی کم اثر می شود.

این نماینده مجلس گفت: همچنین در زمینه صادرات و واردرات هنوز با همان سبک وسیاق بروکراسی قبل اقدامات را پیش می بریم و کاملا نتوانستیم نواقص این مسئله را حل کنیم این در حالی است که ما تحت تحریم های شدید قرار داریم.

وی بیان داشت: این جای تعجب دارد که چرا  وارد کننده با زحمت زیاد تحریم ها را دور زده و کالا را وارد کشور می کند اما این کالاها در گمرکات ما می ماند و به نوعی خود تحریمی می شود لذااین از جمله مواردیست که باید حل و فصل شود.

کد خبر: ۴۲٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر آراسته IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      سلام مستحضرید با وجود همه تحریم های موجود و سختی های واردات کالاها بالاخص کالاهایی که ارتباط مستقیمی با بحث بیماری کرونا دارد برخی از واردکنندگان تلاش زیادی را داشته اند و به نوعی با صرف هزینه و وقت زیاد از تمامی تحریم های موجود گذشته و کالا را به مقصد بنادر ایران رسانده اند. ولیکن متاسفانه اکنون ماههاست بدلیل بخشنامه های شبانه و ناگهانی تخصیص ارز بانک مرکزی منتظر هستند درحالیکه این پروسه تخصیص و تامین ارز صرفا برای آن دسته از واردکنندگان اهمیت دارد که از ارز دولتی استفاده میکنند و واردکنندگانی که با ارز آزاد و از منابع ارزی خارج از ایران نسبت به انجام واردات اقدام کرده اند عملا هیچ نیازی به ارز دولتی ندارند و به نوعی این معطلی در صف بی انتها و بدون حساب و کتاب تخصیص ارز نه تنها موجب افزایش هزینه های دموراژ و انبارداری و گاها فساد کالاها میگردد که همه این هزینه ها قطعا در آخر به مصرف کننده نهایی تحمیل میگردد و یا اینکه موجب ورشکستگی واردکننده میگردد.