۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
نگاه دولت به تنظیم بازار است/ قوانین وضع شده مانع اصلی صادرات
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان:

نگاه دولت به تنظیم بازار است/ قوانین وضع شده مانع اصلی صادرات

گرگان- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه قوانین وضع شده در حوزه صادرات مانع اصلی صادرات است، گفت: حاکمیت بعد از تحریم‌ها با پارادوکس مواجه شده و نگاه دولت به جای صادرات به تنظیم بازار است.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قوانین وضع شده در حوزه صادرات به مانع اصلی برای صادرات تبدیل شده است؛ برگرداندن حواله ارزی غیرممکن شده و روابط بانکی با کشورهای همسایه و فراهمسایه یا وجود ندارد و یا ضعیف است.

وی افزود: قوانین وضع شده در حوزه صادرات، صادرات را تحت تاثیر قرار داده و صادرات از این حیث دچار مشکل شده و در این شرایط صادرکنندگان رغبتی به صادرات ندارند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: بخش حاکمیت بعد از تحریم‌ها با پارادوکس مواجه شده، نگاه دولت به جای صادرات به تنظیم بازار است تا بتواند کالای اساسی مورد نیاز را تامین کند تا قشر آسیب‌پذیر کمتر آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با مشکل تامین ارز و مواد اولیه مواجه هستند، تصریح کرد: بر اساس برنامه باید میزان صادرات به ۶۰ میلیارد دلار برسد اما تاکنون ۶ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

مبصری تأکید کرد: برای توسعه صادرات از کشور نیاز داریم یک هوشمندی در بدنه دولت اتفاق بیفتد و در نحوه تنظیم قوانین از نظرات فعالان اقتصادی استفاده شود و بخش خصوصی توانمند شده و تنظیم بازار داخل به بخش خصوصی واگذار شود آن زمان کالا به موقع تولید، توزیع و صادر می‌شود.

کد خبر: ۴٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha