۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
افزایش ۱۵۱ درصدی حملات سایبری دیداس در سالجاری

افزایش ۱۵۱ درصدی حملات سایبری دیداس در سالجاری

 از جمله حملات سایبری که امسال با افزایش چشمگیری مشاهده شد، حملات دیداس یا محروم سازی از سرویس بود طوری که کلاهبرداران با ارسال پیام‌های بیش از حد باعث اختلال در شبکه می شوند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «آی تی پروپورتال» نوشت: بر اساس گزارشی از شرکت امنیت سایبری نئوستار (Neustar)، تعداد حملات محروم سازی از سرویس یا دیداس (DDOS: به حملاتی گفته می شود که نفوذگر با ارسال درخواست های بسیار به یک سرور یا کامپیوتر، باعث استفاده بیش از حد از منابع آن مانند پردازنده سرور، بانک اطلاعاتی، پهنای باند می شود)، در نیمه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۱ درصد افزایش یافته است. مرکز عملیات امنیتی این شرکت (SOC) اعلام کرد در این مدت، بزرگترین و طولانی ترین حملات ثبت شده را با آن مواجه بوده است.
این شرکت در ماه فوریه یک حمله ۲.۳ Tbps علیه یک سرویس دهنده خدمات وب آمازون ثبت کرد که بزرگترین حمله حجمی DDoS با طولانی ترین مدت، پنج روز و ۱۸ ساعت بود.  این در حالی است که تعداد حملات بالای ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه ۲۷۵ درصد رشد کرد، در حالی که تعداد حملات کوچک (۵ گیگابیت بر ثانیه و کمتر) بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشت. به طور کلی، حملات ۵ گیگابیت بر ثانیه و حملات کوچکتر ۷۰ درصد از کل حملات ثبت شده توسط نئوستار در نیمه نخست امسال را تشکیل می دهند.

افزایش حملات سایبری در سالجاری
در همین حال، تعداد کل حملات در نیمه اول سال بیش از ۲.۵ برابر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. همچنین نئوستار ادعا می کند نشانه روشنی از پیچیده تر شدن حملات وجود دارد. به طوریکه مجرمان اینترنتی با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی وب از روش های جدید تقویت و حملات با شدت بالاتر استفاده می کنند.
مایکل کاچمارک، معاون محصولات امنیتی نئوستار گفت: در حالی که حملات حجمی بزرگ قال توجه بوده است، در عین حال بازیگران کلاهبردار به طور فزاینده ای در حجم کم و برای دور زدن آستانه های ترافیک بهره برده که باعث کاهش عملکرد یا هدف قرار دادن زیرساخت های آسیب پذیر دقیق مانند وی پی ان VPN می شود.
وی افزود: این موارد باعث می شود هر سازمانی با داشتن شبکه اینترنتی در معرض خطر حمله دیداس (DDoS) قرار گیرد - تهدیدی که مخصوصاً برای موسسات جهانی وکارمندان آن وابسته به VPN برای ورود از راه دور بسیار حائز اهمیت است. سرورهای VPN اغلب آسیب پذیر هستند، و این باعث می شود مجرمان اینترنتی با حمله هدفمند دیداس کل نیروی کار را آفلاین کنند.

کد خبر: ۴۲٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha